Senaste nytt

Radisson Blu Royal Hotel i København indvier nyt Arne Jacobsen-værelse, værelse 506

Redaktionen

Medlem
Radisson-Blu-Royal-Hotel-Copenhagen-room-506-2-564x211.jpg

I år 1960 åbnede det som ofte kaldes verdens første designhotel, SAS Royal Hotel i København, det nuværende Radisson Blu Royal Hotel, med indretning skabt af designeren Arne Jacobsen. Et værelse har længe været i holdt i det originale Arne Jacobsen-desing, værelse 606. Nu tilføjes endnu en specialværelse, værelse 506, designet i samarbejde med den spanske designer Jaime Hayon.

I værelse 506 vil man eksempelvis kunne opleve Drop Chair, en stol designet af Arne Jacobsen i 1960 men som aldrig kom i produktion. I 2014 blev den nuanceret i en mere moderne af fremtoning af Jaime Hayon, hvilket blev starten på designprojektet “Værelse 506″, et værelse skabt i en moderne Arne Jacobsen-stil.

– Arne Jacobsens æstetik er en af de største inspirationskilder til mine værker, så da jeg fik mulighed for at re-designe hans ikoniske Drop Chair for at have den ved mit bord Analog blev jeg meget beæret. Med Værelse 506 har jeg fået en unik chance for at gå i hans fodspor og give mit eget bidrag til verdens første designhotel, som er et testamente af hans designideer. Så jeg er meget, meget stolt over at være en del af det her, siger Jaime Hayon.

Værelse 506 vil ligesom værelse 606 også være muligt at booke for en overnatning.


Radisson Blu Royal Hotel – Værelse 506


Radisson Blu Royal Hotel – Værelse 506


Radisson Blu Royal Hotel – Værelse 506

Læs mere »
 
Toppen