Senaste nytt

Qsuite - Qatar Airways nya business class

squeezen

Medlem
Om/när någon har testat qsuite innan mig tas gärna sätes-tips emot.

Kanske har dessutom andra bolag redan ”baklänges stolar”?

Har någon erfarenhet av att åka baklänges vs framåt? Valde nu A pga närmst fönster men vet ej om det spelar nån roll det är baklänges?
14.5h är det trots allt doha-new york
 

Alf

Medlem
Om/när någon har testat qsuite innan mig tas gärna sätes-tips emot.

Kanske har dessutom andra bolag redan ”baklänges stolar”?

Har någon erfarenhet av att åka baklänges vs framåt? Valde nu A pga närmst fönster men vet ej om det spelar nån roll det är baklänges?
14.5h är det trots allt doha-new york

Det är inte någon skillnad när man är i luften. Det är vid start/landning det känns lite ovanligt att titta ut om man sitter vid fönster. BA har varannat säte i businiess på långdistansflottan åt ”fel” håll.
 

pep

Medlem
Rejser KGL-DOH-FRA 15 Dec. 1ste ben blev let opgraderet med Q-credits for 2 mdr. siden. Men sidste ben med QR0067 var laast og jeg var henvist til stand-by....troede jeg:
Blev netop nu opgraderet fra Economy N-klasse DOH-FRA 15 December. Fik saede 6J (fremadrettet). Disse Q-suites saeder er foerst frigivet nu, ca. 2 uger foer afrejse. Paa "ikke-Q-suites" flights frigives de langt tidligere. En cadeaux til det devaluerede Priv. Club FFP: Opgraderingerne gik igennem online uden at ringe eller maile. Hvs. 24 og 28 Q-credits er forholdvis billigt fra N til U-klasse. Ingen betaling ud over Q-credits.
Det bliver forste gang for mig i Q-suites og endda paa B777-300ER. Jeg glaeder mig :) Kabinen faar skyhoeje reviews paa Qatar Airways Reviews and Flights - TripAdvisor (filtrer for qsuites)
 
Last edited:

LarsCph

Medlem
Pep hvordan var det? Jeg fik en mail i dag fra Qatar om at der var ændringer til min booking her til sommer til Bali - jeg loggede ind her til aften for at se - og det ser sørme ud til, at man introducerer QSuites mellem København og Doha! Det var jo en super overraskelse og nu er vi seatet sådan her både ud og hjem. Eneste er om man risikerer at de seater nogen på den sidste plads mon?

Det glæder jeg mig meget til at prøve! Jeg har også en tur til Oman booket med fruen allersidst i Oktober og der er det nu også QSuite på turen ud København til Doha. Så 3 E-F til os.

Skærmbillede 2019-03-16 kl. 21.23.21.png
 
Last edited:

pep

Medlem
Pep hvordan var det? ....
Min konklusion er at det nok er perfekt for jer som lille familie eller som en mini-gruppe. Men som solo-rejsende foeler jeg mig faktisk noget isoloret ved at "lukke mig ind" i en "kabine" og mangler rummets storhed, plads, og vision...man kan jo ikke se hvad der foregaar i resten af kabinen, uden at rejse sig. Kun ca. halvdelen af vinduessaederne tillader at man kan kigge ud (ellers er afstanden for stor). Hvis man vil kigge ud, skal man sidde bagvendt...hvilket for mig er underligt. Men smagen er som bagen: Produktet som helhed er klart dyrere og mere luksurioest, jeg vil tro I vil nyde hvert sekund :) God rejse
. PS. Jeg sad i 4J (selv om jeg ikke er invalid....)
 
Last edited:

pep

Medlem
Jag flög DOH-SIN och hade 3A (350-1000 Qsuite) i januari och måste säga att det var en av mina bättre flygningar någonsin inkl First flygningar.
Maaske er indretningen af solo-suit'sene bedre i 350'eren end i 777eren? Jeg kunne hverken se ud af vinduerne eller endog naa dem med haanden fra disse fremadrette "tronstole". Og jeg nægter at rejse baglæns. Det kan man jo gøre i Øresundstoget hvis man har lyst...
 

LarsCph

Medlem
Det ser ud til at de bagudrettede har bedre udsigt gennem vinduerne - og hvis man skal sove er man rykket lidt længere væk fra gangen. Personligt har jeg ikke noget problem med at rejse baglæns. Nu har vi faktisk bestemt os lidt om i forhold til seating - fordi det ser ud til at man risikerer at der kommer en passager på den fjerde plads i kuben. Så går ideen lidt væk syntes vi. Desuden fortalte jeg jo så min datter om den nye kabine med dør ud mod gangen og så var hun på stedet helt solgt på ideen om sin egen hule ved vinduet. Så nu sidder hun på 3A og min hustru og jeg på 3EF på turen ud fra København som er en dagtur. På hjemturen som er en natflyvning har vi i stedet booket 3A, 4A, 5A som så alt andet lige giver bedre mulighed for at sove uforstyrret - tror jeg.
 

pep

Medlem
..det kan jeg ikke tro. Hvem kan de dog give det sidste (fjerde) sæde til? Ubehageligt for alle parter. Jeg ville chance lidt her, idet i værste fald vil pigen jo nok alligevel kunne flytte ud til en vinduesplads?
 
Toppen