Senaste nytt

Qatar ombokning/voucher ny policy

Caelus

Medlem
Har en bokning till Singapore nu nästa vecka med Qatar Airways. Såg nu att de erbjuder fri ombokning, alternativt att man får en voucher, enligt deras nya policy:
https://www.qatarairways.com/en/press-releases/2020/March/NewTravelPolicy.html

Någon som varit i kontakt med deras kundservice? Är det det svenska kontoret man ska ringa? Någon med erfarenhet av deras kundservice? Bra/dålig?

Tack på förhand!

Stockholm Town Office Östermalmsgatan 87C,
114 59 Stockholm,
Sweden
Working hours : Please note that the office is not open for visits.
Kindly contact us via phone.
Tel : +46 08 402 00 80 ( Mon-Sat 09:00 - 18:00, Sun 10:00 - 18:00)
Booking Fee: A booking fee of SEK300 per ticket will apply to all bookings made via our Nordic call centres and airport ticket offices. A service fee of SEK150 will apply in the case of ticket changes/reissue.
Website support:+46 (0)8 5252 0295
Privilege Club:+46 (0)8 5252 0296
Alternate International Number:+44 330 024 0125
 

QR A319

Medlem
Tror du kommer kopplas(till lokalsamtalstaxa) till deras callcenter oavsett nummer. Tänk på att du måste boka om minst 72 timmar innan avgång och att om din biljettklass ej är tillgänglig eller slutsåld så kommer du få betala mellanskillnaden upp till nästa fareclass. Avbeställer du så får du värdet på biljetten åter i form av voucher att använda hos QR under nästkommande 12 månader.Ska även gälla vid köp hos OTA men mer tveksamt om QR callcenter hjälper till där utan det får nog gå genom resebyrån.
Såg någonstans att det dessvärre räknas med 2-4 veckors handläggning innan vouchern kan ställas ut.
Lycka till med alles!

Häls
Lillkärran
 

Caelus

Medlem
Tror du kommer kopplas(till lokalsamtalstaxa) till deras callcenter oavsett nummer. Tänk på att du måste boka om minst 72 timmar innan avgång och att om din biljettklass ej är tillgänglig eller slutsåld så kommer du få betala mellanskillnaden upp till nästa fareclass. Avbeställer du så får du värdet på biljetten åter i form av voucher att använda hos QR under nästkommande 12 månader.Ska även gälla vid köp hos OTA men mer tveksamt om QR callcenter hjälper till där utan det får nog gå genom resebyrån.
Såg någonstans att det dessvärre räknas med 2-4 veckors handläggning innan vouchern kan ställas ut.
Lycka till med alles!

Häls
Lillkärran
Stort tack för snabbt och informativt svar
 

henrik l

Medlem
Hade en resa till Bangkok nu på onsdag och av förståeliga skäl blir inte den av. Först funderade jag på att ringa och boka om till hösten, men sedan provade jag voucher-alternativet den 2/4, eftersom man även ändrat tiderna. Det var ju inte helt transparent, men så småningom lyckades trixa mig till en sida där ärendet verkade vara registrerat. Bokningen har legat kvar och idag verkade som att ändringarna var bekräftade. Ringde då det svenska numret, men inget svar. Testade sedan det Engelska, där sa man att det var mycket göra, men till min förvåning kom jag fram efter ca 5 min. Agenten konstaterade att mitt önskemål om voucher fanns registrerat, min flight var inställd och han skulle nu be dom snabba sig med vouchern. Till min förvåning damp den ner i mailboxen redan nu ikväll och med 10% högre värde än det jag betalade:)
 

mischadee

Medlem
Hade en resa till Bangkok nu på onsdag och av förståeliga skäl blir inte den av. Först funderade jag på att ringa och boka om till hösten, men sedan provade jag voucher-alternativet den 2/4, eftersom man även ändrat tiderna. Det var ju inte helt transparent, men så småningom lyckades trixa mig till en sida där ärendet verkade vara registrerat. Bokningen har legat kvar och idag verkade som att ändringarna var bekräftade. Ringde då det svenska numret, men inget svar. Testade sedan det Engelska, där sa man att det var mycket göra, men till min förvåning kom jag fram efter ca 5 min. Agenten konstaterade att mitt önskemål om voucher fanns registrerat, min flight var inställd och han skulle nu be dom snabba sig med vouchern. Till min förvåning damp den ner i mailboxen redan nu ikväll och med 10% högre värde än det jag betalade:)


...och även med information om att om jag bokar till samma destination med voucher igen så kan man få andra bokningsklasser till samma pris som ens ursprungliga bokningsklass. Så skrev de till mig i allafall. Skulle oxå åkt till Bangkok på onsdag. Jag var tvungen att maila in att ursprungsbokningen skulle bokas av.
 

Caelus

Medlem
Hade en resa till Bangkok nu på onsdag och av förståeliga skäl blir inte den av. Först funderade jag på att ringa och boka om till hösten, men sedan provade jag voucher-alternativet den 2/4, eftersom man även ändrat tiderna. Det var ju inte helt transparent, men så småningom lyckades trixa mig till en sida där ärendet verkade vara registrerat. Bokningen har legat kvar och idag verkade som att ändringarna var bekräftade. Ringde då det svenska numret, men inget svar. Testade sedan det Engelska, där sa man att det var mycket göra, men till min förvåning kom jag fram efter ca 5 min. Agenten konstaterade att mitt önskemål om voucher fanns registrerat, min flight var inställd och han skulle nu be dom snabba sig med vouchern. Till min förvåning damp den ner i mailboxen redan nu ikväll och med 10% högre värde än det jag betalade:)

Oj det var snabbt hanterat. Jag fyllde i deras formulär 16e mars för en resa som hade avresa 20e mars men har inte hört ett knyst. Innan jag fyllde i formuläret så ringde jag deras svenska nummer under fyra dagar utan något svar.
 
Toppen