Senaste nytt

Qatar Lanserar Student Club

raphaelmak

Medlem
Fick mail från Qatar om att de har startat en "Student Club" - ett FF program med rabatt på bokningar, extra baggage, Gratis WiFi, och vid examen en uppgradering till "Privilege Club".

https://www.qatarairways.com/en-se/student-club.html

Finns det några andra flygbolag som har en liknande produkt?
Det verkar vara en världsförsta, har sett många gånger om studentrabatt men inte om ett FF-program riktad särskilt åt studenter.
 
Last edited:

Dbodenfo

Medlem
Det verkar vara en världsförsta, har sett många gånger om studentrabatt men inte om en FF-program riktad särskilt åt studenter.

precis vad jag tänkte - läst på lite till och >30 år som gäller i Max 7 år - men du får 10% rabatt på din första flight 15% på din andra och 20% på resterande.

Ett ganska schysst sätt att kunna se världen till något rabatterat pris för studenter.

Om de får det att fungera så tror jag att det kan finnas fler aktörer som skulle kunna hoppas på liknande upplägg.
 

Johans00

Medlem
Spännande, Qatar har länge haft en studentrabatt som jag aldrig fått att funka. Signade upp mig på det här och fick inte rabatten att funka här heller vid några testbokningar. Kul dock med Wifi, lite extra baggage och en gratis datumändring om jag som saknar status inom OW får för mig att flyga Qatar i framtiden.
 

Skogi

Medlem
Äsch, man kanske skulle ta och skriva upp sig på den där extrakursen ändå? ;)
olet.jpg
 
D

Deleted member 30163

Guest
Jag gillar att Qatar faktiskt visar intiativ på många sätt. Alla flygbolag som säger "fuck it lets do our part" är glädjande. Trötta drakar som pratar om döden och inte framtiden går bort.

Att erbjuda Wi-Fi är ju ett genidrag. Gissar att det är omfattande restriktioner dock. Tror det är ett smart drag.
 
Toppen