Senaste nytt

Qatar airways - no show/penalty fee..vad innebär det?

Tjena!
Min kusin har en resa ToR bokad i turistklass(bokad via momomdo) med Qatar Airways från Arlanda till Bangkok via Doha i slutet nästa vecka. Han betalade ca 4500 kr för biljetten.
Han är riktigt orolig över Corona viruset och överväger att strunta i hela resan till Bangkok och stanna hemma.
Qatar har någon slags No Show/penalty fee i ekonomiklass står det i bokningdialogen på deras hemsida?
Vad innebär det? Kan min kusin få betala 10-15 000 kr i straffavgift om han struntar i att nyttja sin redan betalda flygbiljett? Min kusin bokade som sagt inte biljett direkt på Qatars hemsida utan via Momondo.se och han minns inte att han läst något om någon hög avgift för No show när han bokade.
 
Last edited:

fcx

Medlem
Tjena!
Min kusin har en resa ToR bokad i turistklass(bokad via momomdo) med Qatar Airways från Arlanda till Bangkok via Doha i slutet nästa vecka.
Han är riktigt orolig över Corona viruset och överväger att strunta i hela resan till Bangkok och stanna hemma.
Qatar har någon slags No Show/penalty fee i ekonomiklass står det i bokningdialogen på deras hemsida?
Vad innebär det? Kan min kusin få betala 10-15 000 kr i straffavgift om han struntar i att nyttja sin redan betalda flygbiljett? Min kusin bokade som sagt inte biljett direkt på Qatars hemsida utan via Momondo.se och han minns inte att han läst något om någon hög avgift för No show när han bokade.

No-show är den extraavgift som man får betala om man vill boka om (eller boka av) en biljett efter avgång, istället för att göra det före avgång.
 
Toppen