pep
Medlem
...ogsaa beskrevet her:
Qatar Airways lancerer unbundled 'basic business' billet - InsideFlyer DK
Qatar Airways lancerer unbundled 'basic business' billet - InsideFlyer DK
Det var tråkiga news, tack för att du hittade detta.
Jag må nog säga, iaf. från DK så är det en stor prisskillnad, så stor skillnad brukar det inte vara (?) 30.000 DKK för val av plats och lounge, det är väldigt mycket.
Jag undrar också om jag som Gold eller Platinum alltid har Seat och lounge access.
Gemene man kommer med största sannolikhet inte att välja business för att få mer avstånd till eventuella sätesgrannar. De flesta kommer att fortsätta åka ekonomi om de reser och den viktigaste faktorn är priset.
Att vi kommer få se massa spring i Business kabinen för att priser sänks låter väldigt otroligt. Hur mycket spring är det is ekonomi? De Fiesta sitter stilla hela flighten utöver något eventuellt toabesök. Och mina erfarenheter är att det ser precis lika dant ut i Business och First (självklart finns det vissa flighter, tex sas Austin som inte följer detta mönster).
Klart det kommer att attrahera en annan grupp människor, men inte direkt så att 18-åringar kommer vallfärda till Business. Men som @Johans00 säger finns det kunder som är beredda att betala premium economy idag som kan betala detta. De struntar i förval av säte och Lounge.Nej det tror jag heller inte, men Qatar skulle ju inte välja denna modell om man inte trodde att det fanns ett kundsegment som skulle finna detta attraktivt? Eller tror man att traditionella business class passagerare kommer komma tillbaka snabbt och att priset är den avgörande faktorn?
Spring var väl ett klumpigt ord för att det kan bli yngre passagerare om priset är rätt. Det tror jag absolut inte, iaf. inte i Qatars fall är något stort problem, än, man har ganska stor business, iaf. på längre longhaul.
eftersom Qatar inte har någon sådan klass så måste man göra något, som jag skrev tidigare. idag väljer ju absolut "gemene man" premium economy.Klart det kommer att attrahera en annan grupp människor, men inte direkt så att 18-åringar kommer vallfärda till Business. Men som @Johans00 säger finns det kunder som är beredda att betala premium economy idag som kan betala detta. De struntar i förval av säte och Lounge.
Blir intressant att se hur Qatar prissätter dessa ''Basic Business'' biljetter i framtiden, känns knappast rimligt att lounge, lite extra poäng och seat selection kommer kosta 30 000:- extra som i bilden ovan.
Qatar Airways dropper lounge adgang for bonusbilletter
Qatar Airways dropper lounge adgang for bonusbilletter - InsideFlyer DK