Senaste nytt

Qatar Airways - Det gjorde Ni bra!

D

Deleted member 30163

Guest
Jeg har præcist fået en mail fra Qatar Airways om at de forlænger min Gold status hele 2021. Det må siges at være ret fint eftersom jeg ikke har fløjet med dem siden August 2019 og var meget langt fra renewal af Gold da status oprindelig udløb 18. Maj 2020 - hvor det blev forlænget 12 måneder på grund af Covid.
Har inte fått något mail, men såg på hemsidan att min Guld är förlängd till 2022.

Vad har hänt med dina QPoints? Just nu har jag 0...
 

LarsCph

Medlem
Har inte fått något mail, men såg på hemsidan att min Guld är förlängd till 2022.

Vad har hänt med dina QPoints? Just nu har jag 0...

2021-01-29_20-18-24.jpg


De finns kvar till Sep 2022. Jag hade bara en resa (CPH-DOH-DPS retur) under 2019, 3 pax i business class med dem.

Ahh - edit: Qpoints är 0 - det är Qmiles som jag har kvar :)
 
D

Deleted member 30163

Guest
Visa bifogad bild 116259

De finns kvar till Sep 2022. Jag hade bara en resa (CPH-DOH-DPS retur) under 2019, 3 pax i business class med dem.

Ahh - edit: Qpoints är 0 - det är Qmiles som jag har kvar :)
Hehe :)
Ja, de försvinner tror jag. Jag reste lite under 2019, mer än dig, men jag behöver också 600 qpoints till platinum... hade en resa till Australien planerad som skulle fixa platinum men inte troligt
 
D

Deleted member 30163

Guest
Såg att det nu går specifikt och välja om man vill få sitt priv. club kort hemskickat. Har ett case som nu är ett år gammalt där Qatar hela tiden beklagar sig att de inte skickat något :)
Har ju tyckt att det är en icke-fråga då jag inte planerat att resa under pandemin. Men nu börjar man ju fundera igen.

För Qatars del spelar det inte så stor roll men vissa One World lounger har ju tidigare vägrat acceptera mitt digitala kort i appen, kanske går bättre nu, men för säkerhetsskull.
 
  • Gilla
Reactions: pep

pep

Medlem
Såg att det nu går specifikt och välja om man vill få sitt priv. club kort hemskickat. Har ett case som nu är ett år gammalt där Qatar hela tiden beklagar sig att de inte skickat något ...
Det fysiske kort er ogsaa en betingelse for at kunne lave statusmatch fra Priv. Club til f.eks. Turkish Airlines program (de kraever photo af for- og bagside af kort der oenskes matched)
 
D

Deleted member 30163

Guest
verkar som Qatar nu har två fligher om dagen från ARN. Har det hänt nyligen? nu saknar jag bara 21.15
 

doc

Medlem
Då min påskresa blir inställd med anledning av pandemin och QR dessutom ställt in min flight DOH-ARN på hemvägen kunde jag avboka den gratis. Kundtjänst sa att återbetalningen skulle hanteras inom 30 - 60 dagar. Jag ringde på en lördag och följande måndag hade jag pengarna tillbaka på kortet. Fantastiskt bra gjort!
 

mischadee

Medlem
Måste säga att jag förvånande nog fick väldigt bra support när min senaste bokning sedvanligt havererade.
Ursprungsbokning var en resa i Business till Bangkok i April 2020. Den ställdes in mot en voucher som hann falla flera tusen kronor i värde på grund av växlingskursen (jäkla starka krona). Bokade en ny resa till Bangkok för nu i Augusti med dels voucher och dels fick jag lägga till några tusenlappar då på grund av värdeminskningen av vouchern. Sedvanligen ställde Qatar in min avgång till Bangkok vilket gav mig läge att boka av. Döm min förvåning när jag pratade med dem och de sa att jag kunde få hela beloppet, inkl vouchern helt återbetalt. Trodde inte riktigt på det tills jag bara ca 7 dagar senare hade allt återbetalt till Amex igen.

Blev nytt Padelrack i glädjeeuforin :).
 
Toppen