Senaste nytt

Qatar Airways - Det gjorde Ni bra!

LarsCph

Medlem
Aldrig använt Al Maha, är det värt det värt det?
Förstår ni hade det bra men är det bara att någon mötet upp en och leder en till loungen kan det spela kvitta.

Jeg ville aldrig betale penge for det - men det er gratis hvis man har Privilege Club Gold/Platinum. Det er præcist som du skriver, en som leder dig til loungen og videre fra loungen till flygplanet. Det er min oplevelse at hvis der er kø i transfer security bliver man ledt uden om køen. Det har ingen stor værdi ellers syntes jeg, jeg bookede det kun fordi det var gratis.

Jeg rejste på et tidspunkt alene med min datter (6 år på det tidspunkt) og der fik vi også transport på golfbil fordi de ikke syntes hun skulle gå for langt - jeg kan afsløre at det var en stor ting for en 6-årig at blive kørt rundt i lufthavnen.
 

squeezen

Medlem
Jeg ville aldrig betale penge for det - men det er gratis hvis man har Privilege Club Gold/Platinum. Det er præcist som du skriver, en som leder dig til loungen og videre fra loungen till flygplanet. Det er min oplevelse at hvis der er kø i transfer security bliver man ledt uden om køen. Det har ingen stor værdi ellers syntes jeg, jeg bookede det kun fordi det var gratis.

Jeg rejste på et tidspunkt alene med min datter (6 år på det tidspunkt) og der fik vi også transport på golfbil fordi de ikke syntes hun skulle gå for langt - jeg kan afsløre at det var en stor ting for en 6-årig at blive kørt rundt i lufthavnen.
Ok, åker med min bror så hoppar nog över detta då. Tror jag testade för längesen en gång.
Detta kommer vara mitt sista år med guld så kanske ska göra det bara för att maxa nyttan. :)
 

ACervin

Medlem
@LarsCph Det var glädjande att höra att Qatar håller uppe service nivån. Har inte flugit med dem på 2 år och det har ju förekommit en del rapporter om nedgradering av servicen. Flyger Sydney-Doha-Johannesburg i C på fredag.
 

QR A319

Medlem
Aldrig använt Al Maha, är det värt det värt det?
Förstår ni hade det bra men är det bara att någon mötet upp en och leder en till loungen kan det spela kvitta.

Flyger man Y klass och ska besöka Doha så är det väldigt bra med den servicen då immigrationköerna kan vara väldigt långa in till Qatar. Al Maha services inkluderar dedikerade immigrationdiskar så inget köande.
Annars håller jag med om att bli mött för att visas till loungen och en något snabbare passering av säkerhetskollen är ingen prioritet.
 

QR A319

Medlem
@LarsCph Det var glädjande att höra att Qatar håller uppe service nivån. Har inte flugit med dem på 2 år och det har ju förekommit en del rapporter om nedgradering av servicen. Flyger Sydney-Doha-Johannesburg i C på fredag.

Det är väl mest QRPC som fått negativa kritik och jag håller med även om ändringar är i pipline "just nu" och några redan aktiverats. Servicen ombord har snarare förbättrats både i Y samt J klass tycker jag. Y har tex fått en ny uppgraderad serveringsmodell. I J tror jag du får ny kudde samt filt och annat porslin i jämförelse för 2 år sedan( Kanske tiden gått för fort och dessa ting var uppgraderade redan då...)
Är dock tämligen säker du får 2 fin fina långflygningar!
 

squeezen

Medlem
@LarsCph Det var glädjande att höra att Qatar håller uppe service nivån. Har inte flugit med dem på 2 år och det har ju förekommit en del rapporter om nedgradering av servicen. Flyger Sydney-Doha-Johannesburg i C på fredag.
Ot men när landar du in på Doha? Kommer själv vara där lördag morgon mellan 5:50-8:00 ca och blir väl al mourjan. Kanske ett glass bubbel eller annat ihop om tid finnes?
 

ACervin

Medlem
Ot men när landar du in på Doha? Kommer själv vara där lördag morgon mellan 5:50-8:00 ca och blir väl al mourjan. Kanske ett glass bubbel eller annat ihop om tid finnes?
@squeezen Jag landar 0450 och åker vidare 0640. Tight, kanske finns det lite tid för BC morgonbubbel. Kul i så fall. Du känner igen mig på ett plåster i pannan. Skickar mobil i privat medd.
 

pep

Medlem
Jeg er rasende paa Priv. Club idet de tolker alle tvivlstilfaelde til QR's fordel og jeg har det facto mistet naesten 500,000 miles plus 40 Q-credits pga. uklare og uflexible regler ved ombookning, etc. Dog fik jeg netop denne mail ind:

Anders
, we understand planning travel has been more difficult lately. That’s why we want to honour your loyalty as a valued Silver member, ensuring matters beyond your control don’t impact your status with us.
Your status was recently downgraded to Silver tier. As your travel plans may have been impacted during this time, we’re delighted to give your Gold tier back for six more months, from 1 April.
 
D

Deleted member 30163

Guest
wow.
Jag planerar en rese till Australien snart och är guld idag, om jag reser till Australien blir jag platinum :) Jag kanske borde boka den resan, men boka om den en gång i månaden då priserna nu är bra :D
 

pep

Medlem
Fik netop ogsaa denne gode nyhed:
If you have booked or will book flights for travel up to 30 June 2020 you will be offered the flexibility to change your travel plans free of charge by altering the dates of your booking or exchanging your ticket for a travel voucher valid for one year. This includes award flights since we value every Qmile you’ve earned with us as a Silver member. So, if your plans change, rest assured that we are ready to support you.
 
Toppen