Senaste nytt

Qatar Airways 100,000 complimentary tickets for healthcare professionals

IsleOfMan

Medlem
Min resa till Doha i okt 2020 som var bokad med vouchern för vård- och omsorgspersonal ställdes in genom att Qatar ställde in flighterna själva, det ledde till att man fick fri ombokning till hela 2021. Så resan ligger nu planerad till okt 2021 (får se om det går, just nu känns det mindre troligt..)

Det går ett rykte på FlyterTalks forum att en officiell representant från Qatar Airways ska ha skrivit att voucherna kommer att förlängas till mars 2022 och att mer information skall komma nästa vecka. Huruvida detta händer eller ej är svårt att svara på.

Avseende din fråga vilken destination som har högt chans/risk att få flighten inställd, låter jag vara osagt.


Det var en fin positiv överraskning. Kollade deras twitter och mycket riktigt så stämmer det att voucherna förlängs till mars -22 med sista bokningsdag sep -21.

källa: https://twitter.com/qatarairways/status/1360941774919892992
 

taxvalp

Medlem
Är det någon som har fått mejl om förlängningen? Jag har en bokning som inte går att omboka online längre och kundtjänst säger att man ska få info via mejl men något sådant har inte kommit...
 

taxvalp

Medlem
Fick mejl imorse, med ny kod!

Snyggt! Jag fick mejl om att man kan boka om precis som rapporterat, men efter kontakt med deras (snabba) kundtjänst fick jag besked att man måste boka om via dem. Alltså ej boka om och återanvända samma kod.

Det är schysst, men allra helst vill åtminstone jag laborera med tider och avgångar själv online utefter tillgänglighet. Nåväl, fel tillfälle att klaga utan tack till Qatar Airways som sköter det fint.
 

Doctor-X

Medlem
Snyggt! Jag fick mejl om att man kan boka om precis som rapporterat, men efter kontakt med deras (snabba) kundtjänst fick jag besked att man måste boka om via dem. Alltså ej boka om och återanvända samma kod.

Det är schysst, men allra helst vill åtminstone jag laborera med tider och avgångar själv online utefter tillgänglighet. Nåväl, fel tillfälle att klaga utan tack till Qatar Airways som sköter det fint.

Ska ringa i veckan och boka om biljetterna vi har via Mrs Doctor-X voucher till MLE om 3v på måndag, tänkte satsa på samma destination 2022 om jag hittar tillgänglighet annars kanske SEZ :)
 

taxvalp

Medlem
Snyggt! Jag fick mejl om att man kan boka om precis som rapporterat, men efter kontakt med deras (snabba) kundtjänst fick jag besked att man måste boka om via dem. Alltså ej boka om och återanvända samma kod.

Det är schysst, men allra helst vill åtminstone jag laborera med tider och avgångar själv online utefter tillgänglighet. Nåväl, fel tillfälle att klaga utan tack till Qatar Airways som sköter det fint.

Flyttade just vår resa till Doha från mars till november. Skickade DM via Twitter med datum och önskade flightnummer och några timmar senare kom biljetterna i mejlen. Snyggt!
 
Toppen