Senaste nytt

Punktering

Det där är ju en knepig situation. Jag misstänker att man faktiskt tekniskt sett är ansvarig, men det är ganska mycket gråzon över det hela.

Nu skriver du ju att stationen faktiskt, enligt deras öppettider borde ha haft öppet och det talar ju helt klart till din fördel. Om de inte är där och tar emot bilen så kan de knappast hålla dig ansvarig om något händer när de inte uppfyllt sin del av avtalet.

Nu löste det ju sig som tur var. Men det är ju klart det är en gråzon.
 

Chrille

Medlem
Nu löste det ju sig som tur var. Men det är ju klart det är en gråzon.

Den gråzonen finns ju alltid när inte representanten möter upp och besiktigar bilen vid återlämnandet.

Är inte det egentliga problemet att dom inte kontaktar den som hyrt bilen om dom konstaterar en skada på bilen? Rutinen borde ju vara att ta upp någon slags dialog i stället för att ensidigt dra kostnaden på kreditkortet.
 
Jo, det är ett stort problem. Visst, håll pengarna. Men ta kontakt å säg vad det är för skada. Ingen vill väl få badwill idag?
 

Ola Z

Medlem
Fick punktering på en XC70 som jag hyrt av Hertz i Stockholm. Inget reservhjul i bilen och automatlåda så det blev tung bärgare i Norrköping via Volvo Assistans. Självriskelimineringen täckte allt.
De var helg så de hade ingen mekaniker inne på Volvo i Norrköpng, men jag erbjöds kvittera ut en ny bil och problemet var löst.
 

Homer

Medlem
Sixt har inga reservdäck i sina bilar, i alla fall inte i UK, om man får punka är det meningen
att man ska ringa deras servicenissar som rycker ut och fixar punkteringen eller byter hjul.
Vad är chansen att det sker inom rimlig tid om man får t.ex får punka i någon håla
i de skotska högländerna?
Med detta system har man ju inte heller möjlighet att låta någon däckverkstad fixa punkteringen
utan måste finna sig i det pris som Sixt tar ut.
Hyr Ni av Sixt i UK tag med eget punkteringsspray i baggaget.
 
Last edited:

perhall

Medlem
Du betalar givetvis ingenting vid punktering!
Och de kommer säkert inom en timma baserat på någon utfästelse som de till 99,5% kan hålla...
/Per
 

lars

Medlem
Hyrde en Hyundai av Avis i Sydney i påskas, motorn la av mitt på motorvägen.. Bärgning dök upp efter 4 timmar, slapp betala något (naturligtvis) men fick inte ens en voucher eller dylikt. Riktigt vidrigt beteende av Avis.
 

marbe166

Medlem
Hyrde en Hyundai av Avis i Sydney i påskas, motorn la av mitt på motorvägen.. Bärgning dök upp efter 4 timmar, slapp betala något (naturligtvis) men fick inte ens en voucher eller dylikt. Riktigt vidrigt beteende av Avis.

Kom bärgaren och tog bilen och lämnade dig vid vägkanten, eller vad?
 
Toppen