Senaste nytt

Problem med Turkish Airlines?

Kimmen00

Medlem
Alltså jag frågar generellt (eftersom jag själv vill boka mixat med TK) om nån vet eftersom @Jonas C skrev att det INTE går att boka mixat med Turkish. Om du har bokat economy ARN-MUC med SAS och sen Business resten med TK, då har du ju inte mixat med TK. Du blandar nog ihop detta med att mixa mellan bolag, det är INOM ett bolag som jag tror det inte går, men återigen, kan nån annan bringa ljus över detta? :)

Mixade kabiner för Turkish går alldeles utmärkt att boka, varför man nu VILL boka mixat? har själv fått tvingats till ARN-IST i eco och sen IST-XXX i C för att C var slut mellan arlanda o istanbul.
 

JoNi

Medlem
Mixade kabiner för Turkish går alldeles utmärkt att boka, varför man nu VILL boka mixat? har själv fått tvingats till ARN-IST i eco och sen IST-XXX i C för att C var slut mellan arlanda o istanbul.
Precis det jag hade, vilket tar varför jag bytte till att flyga via München för att få Turkish business från München :). Vill prova flera olika plan i business så nu blev det toppen iallafall OM de nu inte ställer in för tredje gången.
 

JoNi

Medlem
Precis nu fick jag meddelande igen (för fjärde gången och fjärde rutten) att flygningen är inställd mellan München och Istanbul...i business

Jag ska testa Arlanda-Tallinn-Istanbul-Cancun på måndag istället. Nu börjar det bli irriterande hur många alternativ som blir inställda.

Jag är alltså ute efter en businessclass, hela vägen (det får gärna vara plus i Europa), mellan Arlanda till Cancun den 11 oktober. Om det blir någon landning i Europa, förutom Istanbul, vill jag flyga med Turkish till Istanbul i business...

Aningen irriterad :/
 

Tonton

Medlem
Precis nu fick jag meddelande igen (för fjärde gången och fjärde rutten) att flygningen är inställd mellan München och Istanbul...i business

Jag ska testa Arlanda-Tallinn-Istanbul-Cancun på måndag istället. Nu börjar det bli irriterande hur många alternativ som blir inställda.

Jag är alltså ute efter en businessclass, hela vägen (det får gärna vara plus i Europa), mellan Arlanda till Cancun den 11 oktober. Om det blir någon landning i Europa, förutom Istanbul, vill jag flyga med Turkish till Istanbul i business...

Aningen irriterad :/

Det gäller att ha låga förväntningar på att allting ska fungera smidigt i nuläget, speciellt när det kommer till nöjesflygande.

Vi ska inte glömma att vi befinner oss mitt i en pandemi, där in- och utreseregler ändras konstant, men även förhållningsregler i de olika länderna ändras också. Det som ser ljust ut idag kan vara bäcksvart nästa vecka, och vice versa.

Själv har jag valt att inte ha något long haul bokat under 2021. Skulle situationen visa sig vara gynnsam under hösten så bokar jag isf något i närtid till avresan.
 

JoNi

Medlem
Det gäller att ha låga förväntningar på att allting ska fungera smidigt i nuläget, speciellt när det kommer till nöjesflygande.

Vi ska inte glömma att vi befinner oss mitt i en pandemi, där in- och utreseregler ändras konstant, men även förhållningsregler i de olika länderna ändras också. Det som ser ljust ut idag kan vara bäcksvart nästa vecka, och vice versa.

Själv har jag valt att inte ha något long haul bokat under 2021. Skulle situationen visa sig vara gynnsam under hösten så bokar jag isf något i närtid till avresan.

Helt rätt. Varför jag bokar nu redan för oktober är för jag har en 2-4-1. Jag biter ihop och testar annan rutt :)

Det KAN ju faktiskt finnas möjlighet att de öppnar resorna ingen ju närmre oktober man kommer.
 

JoNi

Medlem
Jag har lite uppdateringar. Jag ringde 018-numret och bad dem boka om min tur-resa så jag verkade ha svårt att komma ner till Istanbul. Nu hade de inga resor alls med något bolag (Amex 2-4-1) från Stockholm-Cancun den 10-11-12 oktober.

Spännande.....
 
Toppen