Senaste nytt

Problem med Turkish Airlines?

JoNi

Medlem
Jag fick en avbokad resa med tap så beslutade att åka från Arlanda till Istanbul och sedan vidare. Allt skulle gå i business, men som några kloka personer här inne så går det knappt att få business med award till IST. Jag bokade via München istället och det gick bra till i förrgår, sedan ställdes den in. Jag försökte få via Tallinn och Warszawa också och i alla fallen var det omöjligt att få i business just då.

Är det någon som hört något om de har problem eller liknande med Turkish?

Kan en Award gå från cancelled till att den blir aktiv igen utan kontakt med sas? Någon som har erfarenhet av det?
 

Senator

Moderator
Det är lite svårt att hänga med här vad du faktisk frågar tyvärr. Du har fått en sträcka mellan MUC-IST inställt, förstår jag rätt? Vart skall du åka?
 

JoNi

Medlem
Det var nog mer ett konstaterande. Den enda frågan var nog om fler stött på detta med Turkish på senaste tiden?
 

Jonas C

Medlem
Handlar om att Turkish kör med married segments och att vissa kombinationer av flygningar (specifikt från Skandinavien) inte går att boka in i kombination med långflygningar. T.ex ARN-IST-DPS där ARN-IST är i economy som det visas på United kan inte bokas in hos SAS då married segments inte tillåter mixade kabiner på Turkish.
 

Senator

Moderator
Det var nog mer ett konstaterande. Den enda frågan var nog om fler stött på detta med Turkish på senaste tiden?

Det är många som stöter på massor av olika utmaningar med både betalda resor och bonusresor för tiden ;) Både på kort och lång horisont. T.ex. har Swiss kört stora uppdateringar som har gjort att många medlemmar har tappat sina platser och har behövt hitta alternativ.

Olika bolag gör på olika sätt. T.ex. kör Turkish Airlines med något som kallas för "Married Segments"
Travel Technology for Dummies: What is a 'married segment'?
Det skapar en del bekymmer när ett segment, som t.ex. MUC-IST faller bort.
 

JoNi

Medlem
Ok för min resa är arn-cun och ville åka via München för att få business hela vägen. Det verkade gå att boka via sas, men som sagt, den blev inställd senare.. och då verkade det inte heller gå att boka via Tallinn eller Warszawa heller.
 

Senator

Moderator
Ok för min resa är arn-cun och ville åka via München för att få business hela vägen. Det verkade gå att boka via sas, men som sagt, den blev inställd senare.. och då verkade det inte heller gå att boka via Tallinn eller Warszawa heller.

Kolla HEL-IST-CUN eller FRA-IST-CUN. Jag ser ofta dessa som öppna. Datum?
 

JoNi

Medlem
11 oktober. Alla dessa jag nämnde låg öppna om jag tittade på united så jättekonstigt tyckte jag... Stort tack om du kollar. 02.30 (den 12e) går planet från Istanbul så det vore bra att vara där innan :)
 

Senator

Moderator
11 oktober. Alla dessa jag nämnde låg öppna om jag tittade på united så jättekonstigt tyckte jag... Stort tack om du kollar. 02.30 (den 12e) går planet från Istanbul så det vore bra att vara där innan :)

Det framgår inte hur många du/ni är men kanske detta funkar? Air Canada visar FRA-IST-CUN som tillgängligt. Ring SAS.

14:35 16:50
Stockholm ARN Frankfurt FRA

SK 637 Operated by Scandinavian Airlines
Duration: 2h15m
32N

19:00 23:05
Frankfurt FRA Istanbul IST
TK 1594 Operated by Turkish Airlines
Duration: 3h5m
332
 
Toppen