Senaste nytt

Prisvärda lyxhotell i Bangkok?

Voyageur

Medlem
Det skiljer 3000 SEK mellan So Sofitel och Pullman G för tillfället (billigaste club room kategorin)
So sofitel, ca 7000 inkl frukost medan Pullman G finns för 4000.

Fast det är klart, med club access behöver jag inte utöver det köpa frukost också antar jag, utan man får väl då käk i loungen.
Men det är i alla fall kanske låt såga 6000 mot 3200 så rätt stor prisskillnad ändå. Sen är det klart smidigt att bo på So Sofitel eftersom vi ev tänkt ta brunchen där...

edit: Intressant också att de skriver så här:
Non refundable
Breakfast not included

Även ett rum med Club Signature benefits är:
■ FREE WIFI
■ PERSONALISED CHECK-IN AND CHECK-OUT
■ CITY GURU AND SOLUTION CENTRE SERVICE
BREAKFAST AT CLUB SIGNATURE OR RED OVEN FROM 6:30AM TO 10:30AM
■ ALL DAY REFRESHMENTS: COFFEE, TEA, SOFT DRINKS, COOKIES AND SNACKS
■ SIGNATURE AFTERNOON TEA FROM 1:30PM TO 3:30PM
■ SIGNATURE EVENING COCKTAILS FROM 4:00PM TO 6:00PM
■ COMPLIMENTARY USE OF THE CLUB SIGNATURE MEETING ROOM FOR TWO HOURS PER STAY (UPON AVAILABILITY)
■ EXTENSO, LATE CHECK-OUT UNTIL 4:00PM (UPON AVAILABILITY)
■ COMPLIMENTARY LAUNDRY OR DRY CLEANING SERVICE FOR 2 GARMENTS PER DAY PER ROOM (NON-ACCUMULATIVE)
■ UNLIMITED LOCAL CALLS IN BANGKOK CITY (MOBILE PHONE EXCLUDED)
■ YOUR GUESTS ARE WELCOME AT THE CLUB SIGNATURE (MAXIMUM OF TWO PERSONS, CONSUMPTION CHARGES DO APPLY)
■ COMPLIMENTARY USE OF HOTEL BICYCLES IN LUMPINI PARK (LUMPINI PARK’S BICYCLE HOURS ARE BETWEEN 10AM TO 3PM).
■ COMPLIMENTARY IN-ROOM PRIVATE BAR FEATURING LOCAL FLAVOR SNACKS AND BEVERAGES
■ PRIORITY BOOKING FOR HI-SO CABANA AT PARK SOCIETY RESTAURANT AND BAR
■ PRIORITY BOOKING FOR SO MINI COOPER COUNTRYMAN LIMO
■ COMPLIMENTARY ONLINE ACCESS TO OVER 2,000 NEWSPAPERS AND MAGAZINES FROM AROUND THE WORLD
■ USE OF IPAD DURING STAY FOR SUITE GUESTS (UPON AVAILABILITY)

man kan ju tycka det är lite vilseledande och att de vill få en att betala ca 1400 extra för frukost 3 nätter för två pers...

För att vara Bangkok är det rejält dyrt! Har bott 2 gånger på So Sofitel och visst är det ett vackert hotell i sig med en egen smak och design i alla detaljer. Men inget är perfekt, poolen är vacker men iskall..... Icke uppvärmd och att ta ett dopp på morgonen i en iskall pool är inget roligt.
Loungen är snygg, med en liten ute terrass, men maten är inte direkt omfattande varken kväll eller frukost. Tyckte det var okej till frukost men inget märkvärdigt. Helt ok drinkar.

Jag skulle definitivt rekommendera i så fall både angivna Pullman med klart bättre pris och suverän standard. Eller också Sofitel Sukhumvit, som är mer nedtonad lyx och har en faaaaaaantastisk lounge med suverän personal. Härlig cocktailhour på kvällarna med allt från champagne till klassiska drinkar. Afternoon teet är vackert i sig och något som du finner dyrt på andra 5 stjärniga hotell i stan. Haft enbart bra erfarenheter från det hotellet. Frukosten också fläckfri.... När man drar ett skämt på morgonen från ala carte frukost menyn med ett tiotal rätter "jag kan ta in allting på menyn" och servitören svarar ja utan ett att lyfta en min och vänder för att gå till köket.... Ja då är det riktigt bra!
 

Direktorn

Medlem
Sofitel Sukhomvit. Bra lounge bra service bra recognition av status och fint läge mitt i smeten. Bild från corner room.
20170822_041413.jpg
 

Dr. Miles

Expert
För att vara Bangkok är det rejält dyrt! Har bott 2 gånger på So Sofitel och visst är det ett vackert hotell i sig med en egen smak och design i alla detaljer. Men inget är perfekt, poolen är vacker men iskall..... Icke uppvärmd och att ta ett dopp på morgonen i en iskall pool är inget roligt.
Jag har bott på många hotell i Bangkok och under olika årstider men jag har aldrig varit med om en iskall pool. Speciellt när man pratar om svenskt mått.
Även på hotellen som hade poolen i skuggan och när jag badade på morgonen, var det inte iskallt.
 

jerixon

Medlem
Bodde på Hilton Millenium över förra julen. Poolen var iskall och då är jag absolut ingen badkruka. Drt vsr så pass kallt att jag som älskar att bada inte ens ville doppa mig! Drt var å andra sidan raka motsatsen hos Conrad där det inte svalkade det minsta!
Jag har bott på många hotell i Bangkok och under olika årstider men jag har aldrig varit med om en iskall pool. Speciellt när man pratar om svenskt mått.
Även på hotellen som hade poolen i skuggan och när jag badade på morgonen, var det inte iskallt.
 

squeezen

Medlem
För att vara Bangkok är det rejält dyrt! Har bott 2 gånger på So Sofitel och visst är det ett vackert hotell i sig med en egen smak och design i alla detaljer. Men inget är perfekt, poolen är vacker men iskall..... Icke uppvärmd och att ta ett dopp på morgonen i en iskall pool är inget roligt.
Loungen är snygg, med en liten ute terrass, men maten är inte direkt omfattande varken kväll eller frukost. Tyckte det var okej till frukost men inget märkvärdigt. Helt ok drinkar.

Jag skulle definitivt rekommendera i så fall både angivna Pullman med klart bättre pris och suverän standard. Eller också Sofitel Sukhumvit, som är mer nedtonad lyx och har en faaaaaaantastisk lounge med suverän personal. Härlig cocktailhour på kvällarna med allt från champagne till klassiska drinkar. Afternoon teet är vackert i sig och något som du finner dyrt på andra 5 stjärniga hotell i stan. Haft enbart bra erfarenheter från det hotellet. Frukosten också fläckfri.... När man drar ett skämt på morgonen från ala carte frukost menyn med ett tiotal rätter "jag kan ta in allting på menyn" och servitören svarar ja utan ett att lyfta en min och vänder för att gå till köket.... Ja då är det riktigt bra!
tack för tipset, bokat nu. Blev riktigt bra med kampanjen som gäller nu. 3 nätter.
Skärmavbild 2018-05-26 kl. 13.55.53.png


Prisskillnaden mot So Sofitel, som inte är med i nuvarande kampanj gör att vi kan bo många gånger på liknande rate då det i princip inte kostade alls många poäng. Tack igen
 

Voyageur

Medlem
tack för tipset, bokat nu. Blev riktigt bra med kampanjen som gäller nu. 3 nätter.
Visa bifogad bild 76144

Prisskillnaden mot So Sofitel, som inte är med i nuvarande kampanj gör att vi kan bo många gånger på liknande rate då det i princip inte kostade alls många poäng. Tack igen
Snyggt!
Pullman har också en snygg restaurang med riktigt bra vyer över stan. Se till att boka fönsterplats i förväg!
 

DanielKif

Medlem
tack för tipset, bokat nu. Blev riktigt bra med kampanjen som gäller nu. 3 nätter.
Visa bifogad bild 76144

Prisskillnaden mot So Sofitel, som inte är med i nuvarande kampanj gör att vi kan bo många gånger på liknande rate då det i princip inte kostade alls många poäng. Tack igen

Bokade samma 5 nätter över julen. Första besöket i BKK för mig.
TOTAL PRICE: 6156.78 SEK inkl skatter.
När åker du dit?
 

agehall

Medlem
Jag har bott på många hotell i Bangkok och under olika årstider men jag har aldrig varit med om en iskall pool. Speciellt när man pratar om svenskt mått.
Även på hotellen som hade poolen i skuggan och när jag badade på morgonen, var det inte iskallt.
Conrad måste ha kyld pool. Den är iskall. Känns som att ölen de serverar direkt från kylen är varmare.
 

Dr. Miles

Expert
Bodde på Hilton Millenium över förra julen. Poolen var iskall och då är jag absolut ingen badkruka. Drt vsr så pass kallt att jag som älskar att bada inte ens ville doppa mig! Drt var å andra sidan raka motsatsen hos Conrad där det inte svalkade det minsta!
Conrad måste ha kyld pool. Den är iskall. Känns som att ölen de serverar direkt från kylen är varmare.
Det verkar som att jag har endast bott på billiga hotell som inte har råd med att kyla ner poolen...
 
Toppen