Senaste nytt

Prissättning Plus/Go

Canadien

Medlem
Men jag tror trådskaparen menar att SAS borde lägga till fler platser i de billiga bucketarna i economy (ta bort en rad plus) för att upprätthålla 'regeln' att eko ska vara billigare än plus.
 

Jainzar

Medlem
Jag tror at trådskaperen önskar at det ska vara Plus Saver pris 1810-X SEK för Go Light. Men om jag vore SK det betyder Go Light 2667+X SEK för Plus Saver. Var försiktig med vad du önskar. ;)
 

Delayed

Medlem
TS här. Jag är jättenöjd om jag kan köpa Plus för runt tusenlappen mindre än GO och önskar inget annat. :) Dock begriper jag det inte... :confused:
 

Agö

Medlem
Här är ett till kul exempel som jag stötte på. Någon tagare på Go Light?

upload_2016-9-9_23-37-54.png
 

SK989

Medlem
Screenshot_20161117-111536.png


Den här prissättningen är svår att förstå. Priserna gäller för flyg ARN-FRA idag. En biljett i Go går på dryga 4 000 kr enkel men en biljett i Plus kostar dryga tusenlappen, på samma flyg....
 

Dr. Miles

Expert
Visa bifogad bild 58125

Den här prissättningen är svår att förstå. Priserna gäller för flyg ARN-FRA idag. En biljett i Go går på dryga 4 000 kr enkel men en biljett i Plus kostar dryga tusenlappen, på samma flyg....
Det är väldigt ovanligt att A klass (billigaste SAS Plus) finns kvar till avgångsdatumet. Speciellt på Stockholm-Frankfurt.

Fare basis ASEOWY kostar ca 1.100 SEK inkl. skatter för Stockholm-Frankfurt enkel.
 
Det är helt märkligt.
SAS Go Light inom Europa finns i alla betalda SAS Go bokningsklasser förutom i V klass (som används för kampanj och ungdomspriser).

OSOLIGHT
TSOLIGHT
LSOLIGHT
KSOLIGHT
USOLIGHT
WSOLIGHT
QSOLIGHT
HSOLIGHT
MSOLIGHT
ESOLIGHT
Ja, mycket märkligt. Dessvärre går det inte att få fram biljettreglerna, hade varit intressant att kolla och jämföra

farerules.jpeg
 
Toppen