Senaste nytt

Priority Pass, rätt värdelöst?

agehall

Medlem
Jag tittade på PP men konstaterade snabbt att för mitt resemönster täcker EBG och FBG samt ett Diners 100% av lounge-behovet. De skiljer sig en del, men rätt ofta tycker jag att det är samma lounge man får tillgång till. Beroende på resmönster, så kan det ena eller andra vara bättre eller sämre.
 

Gnopps

Medlem
För oss i Helsingfors har Priority Pass en stor fördel gentemot Diners Club: PP erbjuder 2 lounger på Helsingfors flygplats medan Diners inte har någon.
 

Alx

Medlem
För oss i Helsingfors har Priority Pass en stor fördel gentemot Diners Club: PP erbjuder 2 lounger på Helsingfors flygplats medan Diners inte har någon.

Samma sak på Malta! Det finns en enda lounge (La Vallette Club) och den accepterar knappt några FQTV program (exempelvis EBG, FBG osv.) förutom "by invitation" Det är KM egna lounge och den accepterar PP, dessutom finns det en arrival lounge för PP, mycket smidigt i väntan på bagage!
 

rvarttinen

Medlem
Som nämnts tiidgare är kvaitén på loungerna i Europa rätt varierande. Det finns några riktigt bra, t.ex Olympics lounge i Athen, den i Nice och Finnairs utanför Schengen. ARN, AMS o BRU är rätt tråkiga, men i BRU kan du en Leffe...!. Lyon har en rätt mysig liten lounge med lädersoffor och välförsedd bar. Malaga nja... Lissabon, ok, men inte något imponerande utbud. Barcelona, stor och hyfsat sortiment.
Reser ofta via CDG terminal 2, där saknar PP en lounge men i och med att jag oftast reser i business den vägen så är det ingen brist. Terminal 1 lär ska ha en pp-lounge, men den har jag inte provat.
Montréal rekomenderas, tyvärr har PP ingen lounge i San Francisco längre, men det är en av mina AF destinationer så ...
Shanghai helt ok.

Hur PP står sig mot Diners har jag ingen aning om. Men, PP har en hel del lounger run om i världen. De listas på deras sajt.

På det hela tycker jag Priority Pass har givit mig rätt mycket i utbyte. Absolut inte värdelös! Inte alltid det ens funnits en lounge till den destination jag åkt, men oftast har det det. Kul att läsa om andras erfaranheter - en del platser har ju flera longer och då vill man ju veta vilken som är 'bäst'!
 

gusten

Medlem
Rsste med en vän med PP nyligen och kunde komma åt loungen på RAK. Halvbra lounge, men drycker fanns det gott om. Loungevärden kunde dessutom förmås att få oss boardade före hela skocken, vilket var ganska skönt.
 

Najk

Medlem
Det gäller att kolla upp om det finns en Lounge knuten till PP på den aktuella flygplatsen. Jag kan rekommendera tex Iphone Appen för PP, där ser du exakt vilken Terminal och Gate som Loungen finns. Du ser även öppettider, om det serveras alkohol osv.

Min erfarenhet är att det oftast är minst någon lounge på de internationella flygplatserna som är anslutna.
 

Rustscheff

Medlem
PP är bäst i Nord-och sydamerika där diners är värdelöst. Diners i Europa. Ett Amex platinum ger Dig gratis PP, gratis inträde i loungen, den bästa reseförsäkringen och kostnaden på kortet kan du dra i deklarationen om du har egen firma. Båda korten ger ett heltäckande skydd de gånger du inte flyger business eller inte har status.
 

janericj

Ny medlem
Hej, tänkte skaffa Diners för att få tillgång till louncher men ser nu att de ska börja ta betalt från jan 2012: "För att kunna fortsätta erbjuda hög service och bra utbud som dagstidningar, TV, förfriskningar och telefon, kommer vi från den 1 januari 2012 att ta en avgift på 125 kronor/besök för inträdet till loungerna. Liksom tidigare kan du ta med dig en betalande gäst*."
 
Toppen