Senaste nytt

Priority Pass Lounger Arlanda Terminal 5

Delayed

Medlem
bestämt mig för att sluta sponsra dem med >250kr för kaffe.
I princip håller jag med dig men jag är nog inte så principfast när kaffesuget sätter in. :oops:

Vet någon säkert vad loungerna får från Priority Pass? Samma fasta belopp för alla eller stenhårt förhandlat individuellt belopp för respektive lounge?

Enligt Eurocards faktura är det 30 USD men det kan ju vara en ren hittepåsiffra som inte har ett smack med faktiskt ersättning att göra utan som bara är till för att jag som kund ska känna att Eurocard är prisvärt.

Screenshot from 2019-12-17 16-01-55.png
 

apknug

Medlem
I princip håller jag med dig men jag är nog inte så principfast när kaffesuget sätter in. :oops:

Vet någon säkert vad loungerna får från Priority Pass? Samma fasta belopp för alla eller stenhårt förhandlat individuellt belopp för respektive lounge?

Enligt Eurocards faktura är det 30 USD men det kan ju vara en ren hittepåsiffra som inte har ett smack med faktiskt ersättning att göra utan som bara är till för att jag som kund ska känna att Eurocard är prisvärt.

Visa bifogad bild 101723
Mest troligt hitte på. Det är väl listpriset på att köpa sig in i dörren?

Självklart har de feta rabatter.

Men visst är det kul att se hur mycket pengar man har "tjänat" när man kollar kontoutdraget!
 

Canadien

Medlem
I princip håller jag med dig men jag är nog inte så principfast när kaffesuget sätter in. :oops:

Vet någon säkert vad loungerna får från Priority Pass? Samma fasta belopp för alla eller stenhårt förhandlat individuellt belopp för respektive lounge?

Enligt Eurocards faktura är det 30 USD men det kan ju vara en ren hittepåsiffra som inte har ett smack med faktiskt ersättning att göra utan som bara är till för att jag som kund ska känna att Eurocard är prisvärt.

Visa bifogad bild 101723

50 spänn kanske. Täcker ju 10 liter automatkaffe, 2 liter industriöl/ 0.5l boxvin plus några torra mackor. Ex moms och ex alkoholskatt kör de väl airside så literpriset inköp på t ex boxvin är nog typ 8 kr.
 

Flying Finn

Medlem
Haha, @Canadien får det att låta banalt. Vem skulle nu villa snacka om att ha druckit automatkaffe, lådvin och industriöl med Priority Pass? Det är ju inget man kan skryta med. :D

Om beloppet från Priority Pass skulle vara samma för alla besök, oberoende av land och lounge, så då borde bl.a. kinerserna faktiskt försöka dra in mera folk på tanke med det kostnadsvänliga utbudet. :p Om jag tänker på mina egna besök, så t.ex. för ca. 1,5 vecka sedan på SZX kunde jag inte bekosta flygplatsen mera än typ 20-30 folkpengar för två läskburkar. :rolleyes: Och det var det dyraste som fanns att vräka i sig.
 
Last edited:

Delayed

Medlem
Är det alltså bara Norrsken som gäller på terminal fem numera? Någon som vet om några nytillskott planeras? Vart hänvisas exempelvis Emirates och Qatar passagerare. Norrsken?
 
Toppen