Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Wendestam

Medlem
Varför har SAS ens prioboarding... Gör om och gör rätt, eller lägg ner. (Ja, idag är jag lite bitter o_O )

Håller med dig fullständigt! Är så trött på att bli välkomnad till prioboarding och sen se folk bli genomsläppta utan status eller Plus/Business. Tacka vet jag de amerikanska eller asiatiska bolagen som stoppar folk som försöker gå före. Morr! ;)

(Fast än värre är nästan de Plus/EBG/EBD:are som tränger sig före alla andra Plus/EBG/EBD:are i gaten. "Ursäkta jag ska bara gå ombord före eftersom jag har guldkort" Jaha, vad tror du vi övriga väntar på, tomten?!? Där kan man snacka om lynchstämmning!) ;)

OK; kanske lite bitter jag med idag...o_O:)
 

Chablis

Medlem
(Fast än värre är nästan de Plus/EBG/EBD:are som tränger sig före alla andra Plus/EBG/EBD:are i gaten. "Ursäkta jag ska bara gå ombord före eftersom jag har guldkort" Jaha, vad tror du vi övriga väntar på, tomten?!? Där kan man snacka om lynchstämmning!) ;)

Svar på detta:
Fast man vet ju inte vilka som står därframme som faktiskt är prio, om man snällt väntar bakom allihopa hamnar man ju ofelbart efter alla icke-prio just därför att SAS inte klarar av att sköta prioboardingen...... (Nu verkar det som att jag hör till de som tränger sig, men många gånger väntar jag hellre till sist, prioboarding eller inte, gillar inte trängsel :)
 
Last edited:

Jensik

Medlem
SK 1523 Arn-Lhr 9/7, prioboarding ropades ut och jag hörde personalen vid gaten stoppa en icke-priopassagerare från att boarda. Mitt eget boardingkort granskades noga (EBD, reste i go) innan jag släpptes ombord bland de första. Ska man ha prioboarding är det så man behöver jobba.
Det är så det ska vara! Statuslösa pax skall avvisas och vänta på sin tur! Har varit med om detta ngn gång också på HEL, riktig härlig muminavvisning för statuslös pax!
 
Om ni börjar åka Swiss så får ni se hur det går till och det blir en annan upplevelse, dom vet vem som betalar deras löner.. Status har man på banken inte på flyget.
 
  • Gilla
Reactions: Ebg
Toppen