Senaste nytt

Presentkortskampanj på Nordic Choice

jumbooze

Medlem
Jag undrar om någon ser om hur man kan kombinera presentkort och 30% priset, den verkar behöva betalas på plats och presentkort bara på nätet eller missar jag något?
 

Berglund

Medlem
Man kan använda presentkortet på plats, en del i personalen är helt nya på hur det fungerar då de tydligen nyligen har bytt system/leverantör av de här presentkorten men när de fått klicka runt en stund i datorn så har det hitintills alltid löst sig!
 

Doctor-X

Medlem
Jag har fått ett presentkort. Hur använder jag det?
Grattis! Tänk på presentkortet som kontanter. Du betalar med det direkt på hotellet för ditt rum, restaurangbesök, spa eller annat som säljs på hotellet. Om du vill använda det för en hotellnatt bokar du rummet på choice.se och väljer någon av pristyperna Web Price Flex eller Club Price. Då betalar du för vistelsen vid ankomst på hotellet. Det går inte att använda presentkortet för direktbetalning på hemsidan. Du kan också vända dig till vår Kundservice som kan hjälpa dig att boka och betala för rummet med presentkortet direkt.

Verkar som man måste ha bokat Web Price Flex eller Club Price för att kunna använda presentkortet, således borde det inte gå att betala med presentkortet på tidigare bokade kampanjpriser (Vänner & Familj, Summer Early, mm). Eller har någon här testat att betala med presentkort på en tidigare kampanjbokning på hotellet?
 

ola840

Medlem
Som Berglund skrev så går det.. många i personalen som är dåligt insatta dock och säger det inte går men löst sig båda gångerna för mig utan problem när dom har frågat en kollega som vet hur det ska knappas in i systemet.
Tilläggas att jag valt att boka utan att ange kreditkort som garanti med, men kan en silvermedlem som jag göra det borde alla
 

Doctor-X

Medlem
Jag gjorde denna kombon efter en del uträkningar som passade mig personligen bäst i nuläget.

Hade en bokning i helgen som var bokat under en kampanj i våras (Vänner och Familj) 820kr/natten.

Köpte ett presentkort för 2240NOK (som täcker hotellvistelsen + middag på hotellet och lite fika efter att vouchers är dragna) från den Norska NCC-siten och fick 10% rabatt - 2016NOK och betalade med mitt AmEx Gold 3p/kr, blev 2012 SEK + 6000MR.
Morsdag-erbjudandet på 20% gick inte att använda på på norska hemsidan

Inte världens bästa utväxling men nästa gång jag ska bo NCC är i juli och då är det trippla poäng på NCC MC och då vill jag inte sitta med presentkort.

Inga problem att betala med presentkortet i receptionen, dock påstod man först att det inte gick att betala med ett norskt presentkort. Jag hävdade motsatsen enligt deras villkor på hemsidan och då gick det...
Man var tvungen att dra beloppet direkt för själva nätterna, frågade om man kunde betala allt vid utcheckning men det gick inte. Gick dock bra att sätta upp mat och dryck på rummet och sedan dra resterande belopp vid utcheckning från presentkortet.
 

Skogi

Medlem
Tror ni att man kan betala unlimited passet med presentkort? Vore ju nästan för bra för att vara sant i så fall.
 

Doctor-X

Medlem
Inte unlimited-erbjudandet, men presentkort fungerar ej som betalning för 10-nätterspasset (antar att det är samma villkor för unlimited):
17B3BF1B-E583-434D-9474-9CE7BF0C8270.png
 
Last edited:
Toppen