Senaste nytt

Presentkortskampanj på Nordic Choice

M.K

Medlem
Hej,

Jag ser att NCC just nu har rabatt på presentkort i april. 20% rabatt ges och dessa kan även köpas personligen med en förlängd giltighetstid på två år. De verkar gälla för allt som betalas på själva hotellen. Både spa och restaurang verkar ingå!

Det är oerhört jobbigt för kedjan just nu så detta är ett sätt att få in pengar från oss lojala kunder. Jag råder ingen att gå in tungt i detta av förklarliga skäl, men tänker personligen testa ett 3000kr kort och använda detta nästa vecka.

Jag återkommer gärna efter det med erfarenheter och eventuella tips.
 

GOTBound

Medlem
Hej,

Jag ser att NCC just nu har rabatt på presentkort i april. 20% rabatt ges och dessa kan även köpas personligen med en förlängd giltighetstid på två år. De verkar gälla för allt som betalas på själva hotellen. Både spa och restaurang verkar ingå!

Det är oerhört jobbigt för kedjan just nu så detta är ett sätt att få in pengar från oss lojala kunder. Jag råder ingen att gå in tungt i detta av förklarliga skäl, men tänker personligen testa ett 3000kr kort och använda detta nästa vecka.

Jag återkommer gärna efter det med erfarenheter och eventuella tips.


Helt rätt taktik att använda presentkorten omgående map. inlägget från @011430121 .

20% är en liten för låg riskpremie för mig att köpa ett lager presentkort för framtida bruk.

EK
 

M.K

Medlem
@GOTBound Helt klart! Därför jag också betonade detta i inlägget. Tyvärr, då KK risken faktiskt är stor.

I annat fall hade jag handlat rejält med dessa men inte värt risken som sagt.

Det blir oavsett ett intressant test och jag lovar att återkomma med en redogörelse och eventuella fallgropar senast nästa helg vänner. God tid att handla innan månadens slut då!
 
@GOTBound Helt klart! Därför jag också betonade detta i inlägget. Tyvärr, då KK risken faktiskt är stor.

I annat fall hade jag handlat rejält med dessa men inte värt risken som sagt.

Det blir oavsett ett intressant test och jag lovar att återkomma med en redogörelse och eventuella fallgropar senast nästa helg vänner. God tid att handla innan månadens slut då!
Skall du testa på 3-rätters kampanjen?
Måste bokas in 14 april och gäller på bokningar fram till sista maj

Middag och övernattning
 
Last edited:

M.K

Medlem
Jag köpte ett presentkort med värde 3000NOK för 2400NOK. Inte varje dag vi får denna valuta så billigt.

Som utlovat kommer en försenad kortfattad recension av erbjudandet:

+ Amexbetalning i NOK. 4x MR fås med Platkampanj
+ 20% rabatt och giltigt kort i två år.
+ Delbetalning möjlig och saldocheck på hemsidan.
+ Rumskostnad och mat/dryck (även alkohol) gick att betala vid utcheck.
+ Mottagna poäng, Platbonus samt bokningsbonus 20%.
+ Cashback på rumsbokning registrerad.

- Endast på bokningar som betalas på hotellen.
- Risk för finansiella problem då kedjan sliter ekonomiskt i dessa tider. Jag hade inte köpt för stora belopp.
- Ingen cashback på själva presentkortsköpet, inte väntat men hade varit en trevlig liten bonus.
- Lite struligt vid betalning och viss pinsamhetsfaktor faktisk. Alla kostnader måste sättas upp på rumsräkningen.

Jag kommer oavsett överväga ytterligare ett 3000NOK köp innan 30 april, speciellt om NOK fortsatt ligger under SEK, och om jag bokat någon stay nära fram i tid.
 
Last edited:

apknug

Medlem
Jag köpte ett presentkort med värde 3000NOK för 2400NOK. Inte varje dag vi får denna valuta så billigt.

Som utlovat kommer en försenad kortfattad recension av erbjudandet:

+ Amexbetalning i NOK. 4x MR fås med Platkampanj
+ 20% rabatt och giltigt kort i två år.
+ Delbetalning möjlig och saldocheck på hemsidan.
+ Rumskostnad och mat/dryck (även alkohol) gick att betala vid utcheck.
+ Mottagna poäng, Platbonus samt bokningsbonus 20%.
+ Cashback på rumsbokning registrerad.

- Endast på bokningar som betalas på hotellen.
- Risk för finansiella problem då kedjan sliter ekonomiskt i dessa tider. Jag hade inte köpt för stora belopp.
- Ingen cashback på själva presentkortsköpet, inte väntat men hade varit en trevlig liten bonus.
- Lite struligt vid betalning och viss pinsamhetsfaktor faktisk. Alla kostnader måste sättas upp på rumsräkningen.

Jag kommer oavsett överväga ytterligare ett 3000NOK köp innan 30 april, speciellt om NOK fortsatt ligger under SEK, och om jag bokat någon stay nära fram i tid.
Helt klart rätt för en stay nära i tiden!

Varför nok? Spenderar du i Norge så förstår jag men går det att göra något annat smart arbitrage?
 
Toppen