Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Jag ska på en 12 dagars road trip i British Columbia och Alberta, Kanada. Jag bokade igår och är på väg dit nu, stopp över natten i Frankfurt, så fanns inte tid att fixa tre eller Telia istället för mitt Telenor abbonemang.
Flyger in till Vancouver och hyr bil där direkt. Ska jag leta på flygplatsen efter ett lokalt sim, ladda hem offline kartor och köpa ett sim efter vägen eller köra på telenors surfpaket 299kr för 1gb i 2 veckor ?
Uppskattar såklart att kunna köra Daily Mix på Spotify hela dagarna men de går ju inte med Telenor och förutom de så blir de inte mycket data utöver gos (om jag inte offline synkar kartor )
 
Last edited:

Patrik

Medlem
Intressant. För oss funkade Telenor perfekt i LA (Hollywood, Venice, St Monica) även i Pismo Beach. Jämförbart med Telia för ett år sedan. 3 av 4 telefoner var iphone, en samsung

Telia fungerade verkligen uruselt trots att jag prövade med att välja operatör manuellt flera gånger, tröttnade och köpte T-mobile kort, 4st för 100USD, 10GB data per sim-kort, fungerade bra. Vette tusan varför det inte fungerade särskilt bra med telia-abbonemang trots att jag valt T-mobile t.ex. Aldrig haft problem på östkusten.
 

gneken

Medlem
Reser runt i Asien och rekommenderar 3HK eSim Roaming Data Package.

Gäller 10 dagar i 20 olika länder, kostar 138HKD. 500mb per dag. Dessa 10 dagar behöver inte vara i följd, utan du kan ha uppehåll (slå av data roaming och mobildata då) och använda senare när det behövs. Använde detta i Korea, Taiwan, Japan och snart ska jag prova det i Singapore.
 

Fidde

Medlem
Google Fi - Plan benefits & details

Alltid roaming, alltid bra täckning. Någon som provat?
Har haft i ett par månader, känns rätt bra så länge det fungerar men deras support är enkelt uttryckt värdelös. Hade problem att komma igång eftersom jag dumt nog kopplade det till mitt svenska Google-konto, vilket visade sig vara ett stort misstag.

Nu när allt är igång har jag inte haft några problem men har ju läst lite om andra som haft en del problem.

Om du är intresserad hade jag nog gjort följande:
* skapa nytt google-konto med adress i US, det gör även att du kan överge hela Google-kontot om det skulle behövas
* koppla inte något viktigt till telefonnumret, går antagligen att portera osv men om man inte är amerikansk medborgare blir det nog ett rent helvete att försöka göra något åt saken.

Kommer behålla mitt tills vidare, fungerar bra för surf, gratis sms till hela världen (kostar ju basavgiften egentligen) och billiga samtal gör att jag kör på det utanför roamingområdet för vanliga svenska abbet.
 

ssh9721

Medlem
Körde AT&T Prepaid Unlimited Plus med 10 gb hotspot, funkade bra med eSim ochninte alltför dyrt:

Shop

$20 i rabatt om man sätter upp autopay, enkelt att logga in och avaktivera direkt efter.
 
Toppen