Senaste nytt

Pralinerna i SAS Plus

mash

Medlem
Kanske en misslyckad enhancement att de serveras uppvärmda :eek: eller vad kan ha hänt? Eller är de mögliga? :eek::confused::mad: Lite svårt att se men gott ser det inte ut.
Det är alltså mögel, ett ganska tjockt lager, speciellt på den i mitten och sen har det spridits till dom andra. Det yrde runt en del mögelsporer när boxen först öppnades, men det mesta stannade kvar i boxen. Bäst före var i februari, så dom var inte för gamla iaf. Kanske har dom utsatts för fukt - typ regn, jag vet inte riktigt.

Fyy f** va vidrigt!
Hur gick snacket med personalen när/om du uppmärksammade de om dessa?
Kort ursäkt och så skulle dom skicka in rapport på det. Fick en marabou choklad istället.

Ursäkta för den lite oaptitliga bilden, hoppas ingen tar illa upp.
 

gjohansson

Medlem
Det är alltså mögel, ett ganska tjockt lager, speciellt på den i mitten och sen har det spridits till dom andra. Det yrde runt en del mögelsporer när boxen först öppnades, men det mesta stannade kvar i boxen. Bäst före var i februari, så dom var inte för gamla iaf. Kanske har dom utsatts för fukt - typ regn, jag vet inte riktigt.


Kort ursäkt och så skulle dom skicka in rapport på det. Fick en marabou choklad istället.

Ursäkta för den lite oaptitliga bilden, hoppas ingen tar illa upp.
Tror jag skippar pralinerna på hemresan nu
 

Hachans

Medlem
Då är det tydligt att något i försörjningskedjan inte håller alla hygienkrav och det är rätt allvarligt. Tycker det hade varit klädsamt om SAS återkopplade direkt och berättade vad detta beror på. Eftersom mögel sprids av sporer så lär ju inte pralinerna vara det enda som är mögligt. Om det sen är hos SAS, distributören eller chokladtillverkaren det brister återstår att se.
 

011430121

Medlem
Var tveksam idag på SK579, men dålig karaktär och kunde inte motstå

47B52353-F7CE-4B74-912D-CCBE11AD5467.jpeg
 
Toppen