Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lindberg

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Turkish, Swiss
Kabinklass: Business
Avreseort: Arlanda / Göteborg
Destination: Johannesburg
Enkelresa eller Tur&retur: T&R / open jaw
Antal poäng (per person): 160.000 (2x 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ca 1500kr
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Feb 2022
Bokad: Juni 2021

Flighter:
ARN-IST-JNB (TK C)
//
JNB-ZRH-GOT (LX C)
 
Lite surt måste jag ändå påpeka att jag upptäckte att Malaysia numera räknas som Sydostasioen, östater - trots att det uppenbarligen ligger på fastlandet. Men eftersom halva deras land ligger långt avskilt på Borneo tyckte väl någon att de skulle höra dit :-/

Jag kan rekommendera planeringsverktyget Eurobonus Award Planner som enkelt visar vilken zon och poängkostnad det är till ett specifikt land. Du kan också välja att se vilka länder som tillhör en specifik zon.

Här är ett exempel för zonen Sydostasien (Kust)

fdd103688b8a001a5eb9542c752a0217.jpg


Länk till tråd: Eurobonus Award Planner - Beta | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

chaudi

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Austrian, Air Canada, Lufthansa
Kabinklass: C + Eko
Avreseort: Arn
Destination: YYC/YXY
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 65 000
Skatter&avgifter (per person): ca 1650
Antal resenärer: 3 (2 vuxna + infant)
När (avresans tidpunkt): Maj 2022
Bokad: Juni 2021




Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-VIE: Austrian business A320
VIE-YUL: Austrian business Boeing 767-300
YUL-YYC: Air Canada business A220

YXY-YVR: Air Canada business A320-100/200
YVR-YYC: Air Canada business 737 Max 8 :confused:
YYC-FRA: Air Canada business Boeing 777-200LR
FRA-ARN: Lufthansa Ekonomi A320neo
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Lufthansa, ANA, Eva Air, Austrian
Kabinklass: C
Avreseort: ARN
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 82500
Skatter&avgifter (per person): 1701:- + 450:- Service fee = 2151:- (2-4-1)
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Januari 2022
Bokad: Juni 2021



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-MUC Sas Airbus A319
MUC-LHR Lufthansa Airbus A320neo
LHR-HND ANA Boeing 777-300ER, The Room
HND-BKK ANA Boeing 787-9

BKK-TPE Eva Air Airbus A330-300
TPE-VIE Eva Air Boeing 787-9 New Royal Laurel
VIE-ARN Austrian Airbus A320-100/200

Nu när det verkar öppna sig lite kändes det som att det var dax att boka lite.
Har fått avboka så många innan, vi får se om det går att komma iväg.
Tyvärr inte så mycket first, men är riktigt spännande att prova lite C produkter.
Ska bli riktigt spännande att prova ANA C The Room, dock vågar jag nog inte sitta baklänges, även om det är närmas fönstret som jag gillar, sen på vägen hem få prova Eva Air C New Royal Laurel.
Länge varit sugen på Eva Air men det har inte blivit.
 

Combo

Medlem
Nu är ytterligare tack för hjälpen på sin plats! Ni borde veta vilka ni är som dagligen orkar svara på alla(samma) frågor!
Som reservplan till enhörningen lyckades jag fånga denna vita val. Nu känns det ändå sannolikt att det blir resande nästa påsk, för båda dessa länder kan väl ändå inte ha stängda gränser nästa vår?

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: GOT
Destination: MIA
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 60 000 (fly premium)
Skatter&avgifter (per person): 1490 SEK för 2
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Över påsk 2022
Bokad: Juni 2021

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: GOT
Destination: HND
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 50 000 (med 1st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2278 SEK för 2
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Över påsk 2022
Bokad: Maj 2021

Lyckades knipa denna enhörning(som förhoppningsvis kommer bli min första SAS bonusresa) tack vare detta forum! Ett stort tack till alla er som delar med er av all kunskap och alla erfarenheter(ingen nämnd ingen glömd).
Hur man ska gå tillväga för att ha en chans att boka de mer åtråvärda platserna står ju i trådarna, bara man orkar läsa, check! (din fråga/fundering har med största sannolikhet ställts och besvarats flera gånger)
Nu ska jag bara försöka hålla detta hemligt för frugan som tror vi ska flyga i ekonomi
 

henrik l

Medlem
Bonusprogram: AAdvantage
Flygbolag: Etihad
Kabinklass: Business
Avreseort: Rom
Destination: Phuket
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 75 000
Skatter&avgifter (per person): 505 kr
När: Juli -21
Bokad: Juni -21


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Vi får väl se hur det går med den här. Suget i "Long-haul-business-i-brist-på-first-tarmen-österut" blev för stort. Har varit +20 gånger i Bangkok i, men typ tre gånger utanför stan. Har ju inte varit några starka rekommendationer här att åka till Phuket när sandlådan öppnar. Hoppas dock på lite lagom glest med folk. Tillbaka då? Qatar tog typ 250 Euro för en enkel i economy, så det var en no-brainer. Blir resan av så får man hoppas på bra uppgraderingserbjudande.
 

Big Birger

Medlem
Har fixat en resa åt systersonen till Chicago för att hälsa på sin värdfamilj. Det blir första gången i Business för honom. Har i smyg bokat in mig själv och dottern på samma plan då jag råkade se att det fanns fler platser i Business. Kul överraskning!

Men eftersom jag och dottern egentligen är på väg till Los Angeles blir det en omväg via Toronto. Och Economy från Toronto till Los Angeles. Men ändå värt det för att få vara med på en första Business-resa. Dottern håller med. :)

Första planen var att åka vidare från Chicago efter 23 timmar och 55 minuter, och sedan spendera en dag i Toronto innan vidare färd på kvällen till Los Angeles. Men det blev strul med "married segments" och en flight till Denver. Vill helst undvika 2 mindre plan i Economy om jag kan och istället välja ett större plan i Economy som går direkt. Och det gick inte att ta eftermiddagsplanet från Chicago, eftersom systemet krävde 4 timmar för att byta plan i Toronto! Så det blev vidare till Toronto redan nästa förmiddag, och ca: 5 timmars rast vila på stället i Toronto. Tips på lounger där mottages tacksamt för EBG och Amex Platinum-innehavare. Att komma fram ett dygn tidigare till Los Angeles är inget straff direkt.
  • Vilket bonusprogram du använder poäng ifrån: Eurobonus
  • Vilka flygbolag: SAS, Air Canada, United, Swiss
  • Vilken kabinklass: SAS Plus, Business, Business, Economy, Economy, Business, Business
  • Avreseort: Stockholm
  • Destination: Los Angeles
  • Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
  • Antal poäng: 130 000 + 1 st. 2-4-1-voucher
  • Skatter&avgifter: Lite oklart eftersom jag gjort flera ändringar
  • Antal resenärer: 2
  • När: Augusti 2022 (om det går att resa...)
  • Bokad: April och senaste ändringen idag
Flighter:
ARN-CPH - SAS - A319 - SAS Plus
CPH-ORD - A350 - SAS Business
ORD-YYZ - Embraer 175 - Canadian Air Business
YYZ-LAX - B787-9 - Canadian Air Economy
LAX-SFO - A319 - United Economy
SFO-ZRH - B777-300ER - Swiss Business
ZRH-ARN - A320-100/200 - Swiss Business

map.gif
 
Bonusprogram: Finnair plus
Flygbolag: Finnair
Kabinklass: Ekonomi
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Alanya (GZP)
Enkelresa eller Tur&retur: T/r
Antal poäng (per person): 30000
Skatter&avgifter (per person): 517 kr
Antal resenärer: 2 vuxna, 2 barn
När (avresans tidpunkt): Månadsskiftet juli/augusti 2021
Bokad: 3 juni 2021

Poäng som var på väg att gå ut, två vuxna med dubbla vaccinationer och för en gångs skull bokningsbart online. Finnair verkar annars ha en ful ovana att sätta allt på väntelista och då måste man ringa in. All inclusive och bara bada och äta på området.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

chazzie

Medlem
Äntligen får jag bidra med en bokning i en sådan här tråd igen! En tidigare kortare bonusresa till Island fick ställas om när Mr. Chazzie plötsligt fick nytt jobb med första arbetsdag samma dag som resan skulle gå av stapeln, olämpligt att börja med en veckas semester kan tyckas :) Däremot för att citera en i extas från logdansmusik glad och taggad Bruce Springsteen på Hovet 2005; "There's good news in the morning!", då en lagomt dekadent 40-årsresa lyckades komma till bokning idag på 4:e försöket med en trött SAS kundtjänst, tyvärr FRA-ARN-UME i Economy på hemvägen, kanske bokar om det om platser dyker upp, eller helt enkelt då jag oftast brukar sova/lyssna på musik den sista biten hem, nöjer mig med Eco när ändå stolarna inte skiljer sig. Nog pladdrat, nedan detaljerna som ni faktiskt är intresserade av!

  • Vilket bonusprogram du använder poäng ifrån: Eurobonus
  • Vilka flygbolag: SAS, Air Canada, United
  • Vilken kabinklass: SAS Plus, Business, Business, Business, Business, Economy, Economy
  • Avreseort: Umeå
  • Destination: Dallas/FTW
  • Hemreseort: San Francisco
  • Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw
  • Antal poäng: 130 000
  • Skatter&avgifter: 1848 SEK
  • Antal resenärer: 1
  • När: April 2022 (Hoppas på att det skall gå att resa då!)
  • Bokad: Juni 2021
Flighter:

UME-ARN A20N SAS Plus
ARN-FRA A320 Lufthansa Business
--- Övernattning Frankfurt
FRA-YUL B789 Air Canada Business
YUL.DFW E175 Air Canada Business (flygs av Air Canada Jazz)

ABQ/AMA/ELP/??? - SFO/OAK - Ej bokat än, revenue beroende på ruttupplägg.

SFO-YYC E175 United Domestic FIrst
YYC-FRA B77L Air Canada Business
FRA-ARN A20N SAS Go :(
ARN-UME A20N SAS GO :(


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen