Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jonas C

Medlem
OK. Tack för detta. Funderar på att köpa 2xBusiness MXP-IST-YUL. Kostar 35.000 miles per biljett (enkel). Behöver då köpa 47000 för 940 EUR. Detta är faktiskt billigare än vad Lifemiles tar! Funderar nu om Bränsletillägg ock sådant, debiterar TK det på egna flighter?

Ja de debiterar bränsletillägg på sina egna flygningar. Betalade 1679kr i skatter och bränsletillägg för ARN-IST-JFK enkel, så jag antar att det bör vara detsamma för din routing. Tillgängligheten på Business Class awards över altanten är dock riktigt kass, i synnerhet till USA.
 

charlesswe

Medlem
Ja de debiterar bränsletillägg på sina egna flygningar. Betalade 1679kr i skatter och bränsletillägg för ARN-IST-JFK enkel, så jag antar att det bör vara detsamma för din routing. Tillgängligheten på Business Class awards över altanten är dock riktigt kass, i synnerhet till USA.

Tack. Tycker faktiskt att tillgängliheten till YUL är rätt bra! Ofta 3 platser i C!
 

charlesswe

Medlem
Bonusprogram: LifeMiles, Eurobonus
Flygbolag: Turkish Airlines
Kabinklass: Business
Antal bijljett: 3
Avreseort: Milano
Destination: Montréal
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (1 biljett hos EB: 1x66.000)
Antal poäng (2 biljett hos LM: 2x52.500)
Skatter&avgifter (EB): 1552 SEK
Skatter&avgifter (LM): 700 SEK
När: Juli 2014
Bokad: Maj 2014


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tanken va iäntligen att boka ekonomi för den resan, fast alla bra alternativ försvann helt plötsligt. Tyvärr kunde inte Eurobonus se dem tre platserna som va tillgängliga. Bokade resten med LM.

Blir en bekväm resa till Bröllöp 2014 #2 i Montréal efter #1 i Toscana :) Jag ser fram emot att testa TK i C!
 
Last edited:

Swisser

Medlem
charlesswe,
Kostar inte en enkel med LF mellan Europa och North America 52,500 miles i C? Du har angett 57,500 miles.
Är det bättre tillång om man startar resan från MXP istället för från IST?
 

charlesswe

Medlem
Du har rätt. 52.500miles kostar det.

Har inte kollat tillgänglighet ex-IST, så kan inte svara. Kan bara säga att LIfemiles har bättre tillgänglighet till TK än vad ANA/SAS/United har.
 

johan_fbg

Medlem
Nu tycks visserligen poängpriset ha gått upp något, men om ni ska till Istanbul i nära framtid så lönar det sig att köpa poäng och leta efter reward-biljetter i "business limited capacity" - mycket prisvärt!

Är nära framtid lika med månaden ut? Är på jakt efter en prisvärd enkelbiljett från CPH/GOT/ARN till IST i juli.
 

taxvalp

Medlem
Är nära framtid lika med månaden ut? Är på jakt efter en prisvärd enkelbiljett från CPH/GOT/ARN till IST i juli.

Nuvarande kampanj med rabatt på bonuspriset gäller månaden ut men de brukar återkomma. Ordinarie pris är dock inte heller så dåligt om man har miles eller köper till rabatterat pris. 200 euro plus skatt i business per väg.
 

Dr. Miles

Expert
Bonusprogram: Avianca/TACA LifeMiles
Flygbolag: Singapore Airlines
Kabinklass: Economy
Avreseort: Singapore
Destination: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: enkel
Antal poäng: 8.500 miles + cash 135 USD
Skatter&avgifter: ca 188 USD inkl. Cash del 135 USD
När: aug 2014
Bokad: maj 2014

Singapore-Tokyo: Singapore Airlines

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Bonusprogram: Avianca/TACA LifeMiles
Flygbolag: Singapore Airlines
Kabinklass: Business
Avreseort: Osaka
Destination: Singapore
Enkelresa eller Tur&retur: enkel
Antal poäng: 14.000 miles + cash 240 USD
Skatter&avgifter: ca 295 USD inkl. Cash del 240 USD
När: aug 2014
Bokad: maj 2014

Osaka-Singapore: Singapore Airlines

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Båda bokningar är för min vän i Singapore.
Det fanns inte plats i Business class på utresan på det datumet min vän kunde resa, så blev det i Economy class.
 

kexxcream

Medlem
Avbokade Tokyo i oktober (sparar det till min RTW S15) och körde på följande istället:

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Scandinavian Airlines
Kabinklass: Business
Avreseort: Köpenhamn
Destination: New York
Enkelresa eller Tur&retur: T o R
Antal poäng: 100.000
Skatter & avgifter: 404 SEK per person (2-4-1 AmEx)
När: 7-16 januari 2015
Bokad: Maj 2014


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Övernattning sker på Radisson Martinique (CCG) och bokades med Rocketmiles som kommer att generera 9K till USDM. Blir preliminärt en bilutflykt till Montreal också men dessa planer är inte huggna i sten ännu.
 
Last edited:

Tomas K

Medlem
Första 2-4-1 biljetten bokad, ska bli spännande då vi får prova dels Minibusen BA1 samt Dreamliner BA188,
från början hade vi enbart WTP + Ekonomi på hemresan, men dagen efter bokningen dök det upp en
extra plats på BA188, trodde inte man skulle ha sådan flax :)

Funderar för övrigt att gå över till SAS och Amex-kortet, blir EBG nästa hemresa från jobbet, flyger mest inom Norden och då alltid SAS, ca 50-60 segment per år.
Av någon anledning har det dock blivit longhaul med British Airways till USA ca 2-3ggr per år, antar att det varit bättre priser
än vad SAS kunnat erbjuda, men skulle tycka det vara fint att hålla mig till en allians. Några inputs på det?

Bonusprogram: Executive Club
Flygbolag: British Airways
Kabinklass: Club Europe/World
Avreseort: Arlanda
Destination: New York
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng: 110.000
Skatter&avgifter: Ca. 9000SEK
När: 11/06/14-17/06/14
Bokad: 16/05/14

Utresa/Hemresa:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen