Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Vaniljvodka

Medlem
Är nog en bug då jag fick Go->Business för 3500kr nyligen på EWR-ARN.

Eller så är det som @Agö tror: Systemet känner av att det är jag som bokar, vet att jag redan bokat uppgraderingar förut och gör det dyrare. Precis som med Optiontown.

Jag avvaktar hursomhelst ett tag och ser om nåt händer.
 
Tyvärr inga buggar på MMX-ARN eller tillbaks när vår familj ska flyga.
Så det verkar vara ganska random när man kan bidda för "bugpris".
 

MartinH

Medlem
Jag har inte använt plusgrade innan. Testade nu med en bokning CPH-MIA i plus -> business. Maxpoäng jag kan bjuda är 705. Men sen står det så här:
* Total price for all passengers including taxes and fees:920 EUR + 1 410 points
Var kommer priset i pengar från?
 

OnlyAFool

Medlem
Jag är fortfarande nyfiken om någon provat att uppgradera och försökt lägga poängen på något annat program än Eurobonus. Annars ska jag försöka komma ihåg att göra det vi någon inrikesflygning på sensommaren. :)
 

SNIFF

Medlem
Jag är fortfarande nyfiken om någon provat att uppgradera och försökt lägga poängen på något annat program än Eurobonus. Annars ska jag försöka komma ihåg att göra det vi någon inrikesflygning på sensommaren. :)
En person har gjort det i "rapportera dina bud"-tråden, det ska visst ha gått bra.
 

fcx

Medlem
Det ryktas om att det blir ett test under sommaren med garanterad uppgradering via Plusgrade. Om det är mindre än 10 dagar kvar till avresa så kan man istället välja en garanterad uppgradering till ett pris som SAS har angett (poäng eller pengar).

Någon som har en resa i närtid kan ju testa...
 
  • Gilla
Reactions: JSQ

seat56f

Medlem
Det ryktas om att det blir ett test under sommaren med garanterad uppgradering via Plusgrade. Om det är mindre än 10 dagar kvar till avresa så kan man istället välja en garanterad uppgradering till ett pris som SAS har angett (poäng eller pengar).

Någon som har en resa i närtid kan ju testa...

Har ett inrikesflyg 15 juli (dvs exakt 10 dagar så kanske inte relevant, får kolla imorgon) som har den vanliga uppgraderingsdialogen. Även ett på lördag, men där hade jag redan lagt in ett bud så det ligger kvar.
 

t90tho

Medlem
Nu har jag budat 400 poäng för ARN-OSL i augusti, på vägen hem var det 'normalpris' så inget bud.
Undrar hur det går...
 
Toppen