Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Kitty

Medlem
Har försökt läsa genom båda trådarna ang Plusgrade. Ni anger flightdate och datum när ni la buden i budtråden och i @SNIFF eminenta sammanställning. Men verkar det finnas någon korrelation mellan godkända uppgraderingar och tiden/antal dagar innan flight budet har lagts? Eller ska man bara sitta med is i magen och kolla läget x dagar innan flight? Hur resonerar ni där?

EDIT: Min longhaul är i Okt o enligt Expert Flyer är både Plus o Business massor av tomma säten just nu
 
Last edited:

palmen

Moderator
Har försökt läsa genom båda trådarna ang Plusgrade. Ni anger flightdate och datum när ni la buden i budtråden och i @SNIFF eminenta sammanställning. Men verkar det finnas någon korrelation mellan godkända uppgraderingar och tiden/antal dagar innan flight budet har lagts? Eller ska man bara sitta med is i magen och kolla läget x dagar innan flight? Hur resonerar ni där?

EDIT: Min longhaul är i Okt o enligt Expert Flyer är både Plus o Business massor av tomma säten just nu
Så som jag tolkar det spelar det ingen roll när du lägger budet. En utvärdering görs 48h innan vilka som har de bästa buden och de blir erbjudna en uppgradering om det finns platser tillgängliga. I det fall 2 personer har exakt samma bud kanske det dock spelar roll att man signat upp tidigt.
I och med att inga pengar dras när du signar upp för plusgrade kan du signa upp 10 månader i förväg om du känner för det.
 

Krisbru

Ny medlem
Jeg la inn et bud på en flight fra Norge til Kroatia for ikke så lenge tiden. Det virker som det var noe feil med Upgrade serveren, for det høyeste budet i poeng jeg kunne legge inn var et sted mellom 100 og 200 poeng. På sannsynlighets radaren til høyre ble dette målt som det beste budet en kunne gi og som et meget godt tilbud.

Det er en del ledig i både og og plus. Tror dere at denne 'glippen' kan gå gjennom?
 

Agö

Medlem
Jeg la inn et bud på en flight fra Norge til Kroatia for ikke så lenge tiden. Det virker som det var noe feil med Upgrade serveren, for det høyeste budet i poeng jeg kunne legge inn var et sted mellom 100 og 200 poeng. På sannsynlighets radaren til høyre ble dette målt som det beste budet en kunne gi og som et meget godt tilbud.

Det er en del ledig i både og og plus. Tror dere at denne 'glippen' kan gå gjennom?
Och du är helt säker på att det inte var mellan 100 och 200 EUR?
 

Krisbru

Ny medlem
Ja altså jeg fikk bekreftelse på email og la heller ikke inn kredittkort informasjon.

Jeg prøvde også å oppgradere en annen i reisefølget på et annet pnr , men da fikk jeg kun opp mulighet for å oppgradere for cash.
 
Toppen