Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Kovo

Medlem
Så här är det, och jag blev lite fundersam.

Har en bokad resa i GO till Hongkong i september, reser i sällskap med en person med samma efternamn.
Person 1 är Guldmedlem, jag är silvermedlem.

Var in på plusgradesidan och la bud för att sällskapet uppgraderas till plus. Dras respektive poäng för uppgraderingen per person eller kommer poängen för bådas uppgradering dras från mitt kort?
 

stensth

Medlem
Står väl i uppsummeringen att poängen dras från ditt kort. När jag gjorde plusgrade på 5 pers stod det så i alla fall att 100 000 poäng skulle dras från mig.
 

Kovo

Medlem
Precis står att poängen för båda skall dras från mitt kort i uppsummeringen vilket jag tycker är helt jäkla galet.
 

SNIFF

Medlem
Precis står att poängen för båda skall dras från mitt kort i uppsummeringen vilket jag tycker är helt jäkla galet.
Varför då?
Systemet fungerar som så att man uppgraderar alla i bokningen, eller ingen.
Om du vill buda på något åt endast åt dig själv får du be kundtjänst slå isär bokningen i separata bokningar.
 

thsred

Medlem
Nej, det är ju det...Vi ser inte alla bud alltså vet vi inte vad folk har budat, vi vet inte hur många bud som funnits, vi vet inte vilken status budgivarna haft, vi vet inte hur många platser som släppts för uppgraderingar och dessutom är relationen mellan pengabud och poängbud högst mystisk...

Slutsats: Vi kan inte annat än gissa :D

Jag ser framför mig någon som sitter på PlusGrade och skrattar när de läser detta. För egentligen så skulle det inte förvåna mig om de bara helt slumpmässigt väljer vilka som ska uppgraderas
 

maswan

Medlem
Precis står att poängen för båda skall dras från mitt kort i uppsummeringen vilket jag tycker är helt jäkla galet.

Varför skulle du få spendera någon annans poäng? Det är ju alternativet till att du betalar för de uppgraderingar som du köper.
 

Kovo

Medlem
Varför skulle du få spendera någon annans poäng? Det är ju alternativet till att du betalar för de uppgraderingar som du köper.

Ok, då förstår jag, verkar naturligt att det är så, hade bara trott att de skulle dra säg 20k av mig och 20k av bror för bådas kort är inlagda, om uppgraderingen går igenom.
 

apknug

Medlem
Ok, då förstår jag, verkar naturligt att det är så, hade bara trott att de skulle dra säg 20k av mig och 20k av bror för bådas kort är inlagda, om uppgraderingen går igenom.
Du har en poäng minst sagt. Det är även högst aktuellt när ex. två pax har nog med poäng till sin egen uppgradering men inte kan lägga ut för båda. Men systemet kan förvisso inte stödja alla scenarior så vi får väl helt enkelt leva med det
 

Abbs

Medlem
När drar Plusgrade pengarna? Flög business igår och budet accepterades i torsdags, men inga pengar dragits..
 
Toppen