Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

palmen

Moderator
Frågan har säkert ställts förut men kan inte hitta något, uppgraderade från Go > Plus, får jag poäng för Plus Saver eller för en vanlig Plus biljett är ju en ganska stor skillnad.
När jag uppgraderat från Go > Business har jag fått för Z (Business Saver). Någon som vet om det går att få någon annat än saver?
Informationen finns i första posten i denna tråd
  • Uppgradering sker till Plus Saver eller Business Saver (billigaste bokningsklasserna)
 

Lynx

Medlem
inte sett att det skrivits om det men när jag skulle lägga bud ikväll på ett antal kommande resor till LAX, IAD och NRT så var nu lägsta bud med poäng:
10 000 från Go till Plus
20 000 från Plus till Biz
35 000 från Go till Biz

har för mig att det var 15 000, 25 000 resp 40 000 innan för longhaul, har de ändrat lägsta bud nyligen?
 
Last edited:

Abbs

Medlem
Båda mina bud från Go till Plus/Business gick ej igenom. Nu när jag ska checka in så ser jag att jag har fått säte 25H och att jag måste checka in på plats.. En op-up? Konstigt att SAS inte accepterade mitt bud isf :confused:
 

Canadien

Medlem
Båda mina bud från Go till Plus/Business gick ej igenom. Nu när jag ska checka in så ser jag att jag har fått säte 25H och att jag måste checka in på plats.. En op-up? Konstigt att SAS inte accepterade mitt bud isf :confused:

Helt olika mekanismer som styr PlusGrade och OP-UPs som jag förstått. Är flighten så full så att OP-UPs blir aktuella så har nog inte PlusGrade getts något utrymme, de vill sköta finliret manuellt.
 

Kevinator

Medlem
Sträcka: ARN-LAX
Datum: 160615
Från kabinklass: GO
Till kabinklass: BUSINESS
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 58000 Eurobonus
Bid strength: Still modest
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ca 30 dagar
Gick uppgradering igenom: NEJ

Sträcka: ARN-LAX
Datum: 160615
Från kabinklass: GO
Till kabinklass: PLUS
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 22000 Eurobonus
Bid strength: Still modest
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ca 30 dagar
Gick uppgradering igenom: NEJ


Men kunde sen uppgraderade till Business på Arlanda för 40000 poäng.

Mycket intressant, varför gör SAS så för? De kunde ju ha "tjänat" 18000 poäng mer för Plusgrade-budet...
 

Lukas S

Medlem
De kanske trodde att de kunde sälja dessa platser men att ingen bokade dom därav släpptes de på Arlanda.

Samma sak har hänt mig på två långresor nu. Fått billigare uppgraderingar på flygplatsen. Plusgrade verkar inte ha tillgång till alla platser, men på flygplatsen vill de väl fylla kabinen om någon vill betala...
 
Toppen