Senaste nytt

Planering för first first (bröllopsresa) 2019/2020

De ser inget på EU-SIN eftersom ingen av de underliggande datakällorna heller visar det
Så då är enda sättet att veta säkert att ringa Tallinn?

Jag försöker avgöra om det är värt att betala för awardfares för att den ska övervaka åt mig eller om det är bättre att bara ringa Tallinn då och då och kolla.
 

squeezen

Medlem
Så då är enda sättet att veta säkert att ringa Tallinn?

Jag försöker avgöra om det är värt att betala för awardfares för att den ska övervaka åt mig eller om det är bättre att bara ringa Tallinn då och då och kolla.
Awardfares ser intra asien. EU-SIN och vice versa finns mig veterligen ingen sökmotor som kan hantera.
På CPH linjen utrönte man ju mönster baserat på bokn läge i kabinen så fanns korrelation till antal lediga award seats men inte heller det verkar finnas på LHR-SIN tex.
 
Hade otroligt flyt (tror jag) i veckan för jag ringde upp Tallinn efter att i flera dagar ha glömt eller inte hunnit pga. jobb, finns det någon tillgänglighet i first för hemresan i vår bokning frågade jag och jajamän, två platser på den avgången vi redan var bokade på hade hon. Så nu är det uppgraderat till first med Singapore på vägen hem! Det är inte suites (B777-300ER) men det är också en dagflygning (lämnar Singapore strax efter lunch och landar i Europa vid typ 20) så det känns inte som någon förlust i det här fallet! Vi räknar med att vara vakna större delen av flygningen och njuta av mat, dryck och service! Även om jag tänker att jag kanske vill sova några timmar så man får pröva sängen, tror aldrig jag tänkt så om en flygning innan!


När jag började med att planera detta hade jag inte ens klockat att man kunde boka en open-jaw på det här sättet, eller att Singapore first var tillgängligt som award, så att det nu är bokat känns helt surrealistiskt! Tusen tack alla som hjälpt till! Nu har jag satt påminnelse två veckor innan utresan att jag ska hänga på låset till Tallinn för att försöka uppgradera Lufthansa på utresan, just nu är alla 8 platser tillgängliga som revenue så det känns ju rätt lovande än så länge!
 
Nu har till och med jag börjat skruva lite på mig inför coronaviruset. Vi ska resa första veckan i mars och har några dagars stopp i Shanghai som första stopp på resan. Just nu flyger inte Lufthansa till Shanghai alls, men framförallt nekar Singapore nu inträde till resenärer som varit i Kina senaste 14 dagarna och vårt sista stopp är ju just Singapore.

Jag har hopp om att det kanske ska lugna ner sig lite kommande två veckor, det känns rätt hysteriskt just nu, men det börjar samtidigt bli dags att fundera lite kring plan B. Kruxet är samtidigt att just nu så ligger vår resa utanför ombokningsfönstren så vi kan inte göra något riktigt än. Men här finns klart risk att vi behöver lägga om planerna som det ser ut just nu.

Nåväl, lyckas vi sy ihop stopp 2 och 3 (dvs Thailand och Singapore) och behålla hemresan är det fortfarande en fantastisk resa, då behöver vi "bara" organisera annan rutt till Thailand och vi kan tänka oss lite olika alternativ där. Man skulle t.ex. kunna stanna i Singapore både på vägen dit och hem. Det svåra lär väl vara att hitta bonusbiljetter, både för att det var svårt nog till att börja med men också för att ju alla nu vill boka av från Kina och till andra destinationer.

Nåväl, för tidigt att oroa sig på riktigt eftersom jag ändå inte kan göra något åt det än, men som sagt, nu när Singapore mer eller mindre stängt gränsen för besökare som varit i Kina börjar det kanske bli dags att skissa på en plan B och C.
 
Flyttar den här frågan hit då den andra tråden stängdes, hoppas någon kan hjälpa mig! :)

Vad räknas som "rebooking" på en award?

Vi har en utresa första dagarna i mars till PVG, och tittar på att ändra den till SIN istället pga Coronaviruset. Det faller dock utanför SAS nuvarande ombokningsfönster.
Biljetten är bokad som award med Eurobonus (av Tallinn).
Vi vill ändra både rutt och dag, eftersom vi inte kan flyga till Shanghai och sen bli insläppta i Singapore (dit vi ska senare på samma resa).

Jag skiter egentligen i några hundralappar avgift, men går det här att göra i normalfallet? Kan man ändra en award på det sättet eller bör jag förbereda mig för att ev. behöva böna och be/lägga på och försöka igen?

Jag har försökt hitta exakt vilka villkor som gäller men jag lyckas inte få fram något vettigt.
 

adhoc76

Medlem
Jag har hopp om att det kanske ska lugna ner sig lite kommande två veckor, det känns rätt hysteriskt just nu,

Är väl svårt att säga nåt om utvecklingen, men sars var aktivt i spridningen mellan november 2002 och juli 2003.

OT: Undrar hur mycket pengar t ex SAS går miste om? Detta kanske i slutänden är mer kostsamt än strejken?
 

squeezen

Medlem
Flyttar den här frågan hit då den andra tråden stängdes, hoppas någon kan hjälpa mig! :)

Vad räknas som "rebooking" på en award?

Vi har en utresa första dagarna i mars till PVG, och tittar på att ändra den till SIN istället pga Coronaviruset. Det faller dock utanför SAS nuvarande ombokningsfönster.
Biljetten är bokad som award med Eurobonus (av Tallinn).
Vi vill ändra både rutt och dag, eftersom vi inte kan flyga till Shanghai och sen bli insläppta i Singapore (dit vi ska senare på samma resa).

Jag skiter egentligen i några hundralappar avgift, men går det här att göra i normalfallet? Kan man ändra en award på det sättet eller bör jag förbereda mig för att ev. behöva böna och be/lägga på och försöka igen?

Jag har försökt hitta exakt vilka villkor som gäller men jag lyckas inte få fram något vettigt.
Du får nog definiera ”rebooking”.
Menar du om du har rätt till ändring pga viruset så fanns det väl en tydlig infotext.

menar du vad som under normala omständigheter räknas som rebooking (ändring?) sår det destination, rutt, dag, tid etc. Egentligen allt är ändring och biljetteras om och då ska inventory för bonusresa finnas.
 
Du får nog definiera ”rebooking”.
Menar du om du har rätt till ändring pga viruset så fanns det väl en tydlig infotext.

menar du vad som under normala omständigheter räknas som rebooking (ändring?) sår det destination, rutt, dag, tid etc. Egentligen allt är ändring och biljetteras om och då ska inventory för bonusresa finnas.

Jag menade det senare, så då svarade du på min fråga, tack!

Jag var osäker på om man t.ex. kunde ändra både rutt och dag, men då borde det alltså gå (förhoppningsvis, man vet ju aldrig säkert förrän allt är klart antar jag!).
 

squeezen

Medlem
Jag menade det senare, så då svarade du på min fråga, tack!

Jag var osäker på om man t.ex. kunde ändra både rutt och dag, men då borde det alltså gå (förhoppningsvis, man vet ju aldrig säkert förrän allt är klart antar jag!).
Ja du kan ändra datum och rutt. Mot 150:- per person i avgift. Kruxet i krånsången som sagt är dock att hitta bonusplatser på nya önskade flyg. Kanske, finns det så är det inga problem
 
Toppen