Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Johans00

Medlem
Flygbolag: Turkish Airlines
Flygplan: A321
Rutt: IST - ARN
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 2
När: 18:e januari
Status hos något flygbolags bonusprogram: Eurobonus Diamond (Star Alliance Gold)
Pep till i gaten, ingen massiv uppgradering men fullt välkommet! Andra gången någonsin det händer mig.
 

Kimmen00

Medlem
Flygbolag: Turkish
Rutt: IST-TLV
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: 2020-02-16
Status hos något flygbolags bonusprogram: Eurobonus Diamond
Bokningsklass på biljetten: K

När jag boardade i istanbul så ropade killen i gaten till när han tog biljetten 'wait, seat change! ' blev 2D.. Verkligen en najs överraskning.
A330 med fullt flat. 3 rätters och bra service för en flight på lite drygt 2 h.
 
Flygbolag: SAS
Rutt: STR-CPH
Ursprungskabin: SAS Go Light
Uppgraderad kabin: SAS Plus
Antal passagerare: 1
När: 2019-12-09
Status hos något flygbolags bonusprogram: Aegean Miles+Bonus Guld
Bokningsklass på biljetten: O

Himla märkligt, SAS Plus-skylten var placerad precis bakom mig (nej, det var inte jag som hade flyttat bak den) och jag fick mat, men det stod fortfarande SAS Go på mitt boarding pass...
 
Last edited:

dino_81

Medlem
Flygbolag: SAS
Rutt: STR-CPH
Ursprungskabin: SAS Go Light
Uppgraderad kabin: SAS Plus
Antal passagerare: 1
När: 2019-12-09
Status hos något flygbolags bonusprogram: Aegean Miles+Bonus Guld
Bokningsklass på biljetten: O

Himla märkligt, SAS Plus-skylten var placerad precis bakom mig (nej, det var inte jag som hade flyttat bak den) och jag fick mat, men det stod fortfarande SAS Go på mitt boarding pass...

Sicken tur!

Men detta torde nog inte räknas som en uppgradering per definition utan kanske mer som en felräkning av personalen av hur många som var bokade i SAS Plus. :)
 
Flygbolag: American Airlines
Flygplan: 777
Rutt: LHR - JFK
Ursprungskabin: Premium Economy
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: 27 december
Status hos något flygbolags bonusprogram: BA Silver

Jag och en god vän ska flyga över och fira nyår i New York, separata biljetter i Americans Premium Economy köpta på Iberias Premium Economy rea. Kommer till incheckningen på flighten över från Göteborg till London och ber att bli satta bredvid varandra, inga problem på första flighten, när hon sedan tittar på nästa "men ni flyger ju i olika klasser? Intressenten, du har blivit uppgraderad!" Så 7 timmar Premium Economy blev istället en skön Business-flight. Min vän var inte lika glad som hamnade raden snett bakom och kunde se mig hela resan.
Fint! Slarvar BA också med gardinen?
 

AABack2ARN

Medlem
Japp, American kör med någon form av mesh som är mer eller mer mindre genomskinliga. De senare versionerna är dock lite mer heltäckande än de första.

Och det är ett stort framsteg jämfört med de 10+ åren efter 9/11 då de inte hade några gardiner mellan kabinerna över huvudtaget.

British Airwyas däremote har mörkblå gardiner som iman inte ser igenom.
 
Toppen