Senaste nytt

PCR test behövs ej längre vid transit i AMS

Goda nyheter om jag tolkar NL regler korrekt.
Transit/transfer in the Netherlands
If you start your journey in a high-risk area or country and change planes in the Netherlands
  • You do not need to show a negative NAAT (PCR) test result or rapid test result on arrival in the Netherlands.
  • A transfer is when you change planes and continue your journey within a few hours, and in any case within 1 day without leaving the airport where you transfer.
Det har tidigare varit ganska knöligt vid hemresa från tex UK att få till PCR test bara för mellanlandning i AMS så mycket glädjande.
 

Hachans

Medlem
Det försvann väldigt tyst för ett tag sedan redan. Blev reroutad tack vare ett klantigt AeroMexico via AMS istället för via Paris och hade då anledning att kolla upp reglerna. Det var nog en tre veckor sen iaf och då var testkravet borta.
 
Behöver man fylla i healthdeclaration vid transit på Schipol ? flyger ARN-AMS-BORD på lördag med KLM
ser ut som det när man läser, jag har vaccincertifikat
 

Renato

Medlem
Hej

Jag ska åka till ams under nästa vecka.
Dock av det jag har förstått så behöver man inte lämna in ett negativt test.

När jag läser på deras statliga sida så känns det som dubbla budskap.

Jag blev jätte osäker, vad säger ni?

Screenshot_20210808-012407_Chrome.jpg Screenshot_20210808-011919_Chrome.jpg
 

Hachans

Medlem
Hej

Jag ska åka till ams under nästa vecka.
Dock av det jag har förstått så behöver man inte lämna in ett negativt test.

När jag läser på deras statliga sida så känns det som dubbla budskap.

Jag blev jätte osäker, vad säger ni?

Det ena motsäger inte det andra. Om du reser från ett grönt säkert land behöver du inte visa upp något.

Kommer du från ett annat land som inte är säkert så måste du visa upp vaccination/test etc. Test krävs - om du inte är vaccinerad eller fyller några av de andra undantagen.

Sverige är sedan häromdagen orange på ECDCs karta så jag antar att Sverige inte längre är säkert.
 
Toppen