Senaste nytt

PCR/Antigen-test: var har ni testat er, kostnad, hur snabbt fick ni svar?

Legehuset i Kista Galleria.
Antigentest ink EU-certifierat reseintyg kostade 295 kr för två veckor sen. Kan ev ha varit kampanjpris men klart värt att kolla upp.
Verkade vara ett seriöst ställe och det var inga problem på Arlanda vid inspektion av dokumenten.
 

char

Medlem
Hittade adxto Covid-19 test | PCR test | Antigen test | Antibody test som har antigentest där man bara behöver spotta i en burk. Finns det flera företag som har sådana test?

På sidan står det "We are not affiliated with the e-Health Authority's Covid certificate and cannot offer a digital QR code for your travel certificate." Kan det medföra några problem att man inte har en qr kod?

Edit: Intyget ska användas för inresa till USA
 

jerixon

Medlem
Seriöst indeed.
Finns i Linköping också och ska testa mig där på Måndag innan resa till Island.

Legehuset i Kista Galleria.
Antigentest ink EU-certifierat reseintyg kostade 295 kr för två veckor sen. Kan ev ha varit kampanjpris men klart värt att kolla upp.
Verkade vara ett seriöst ställe och det var inga problem på Arlanda vid inspektion av dokumenten.
 

John Rambo

Medlem
Gjorde i måndags PCR tester genom SAS kampanj Vaccina Malmö.
Test 08:30 - provsvar lämnas enligt dem alltid efter stängning, från 19 och framåt till senast 23:00. Svaret kom ca 20:00.
Bokningen var en SAS bonusresa, utan SAS segment men gick likaså bra att använda denna.

Min avresa var vid 16 tiden i måndags, men det gick likaså att borda i Köpenhamn då vi hade mellanlandning i Kairo, där det räcker med dubbel-dos. Testet behövdes först efter midnatt när vi skulle lämna Addis, så vi skrev ut dem i Loungen.. ”ont om tid” :rolleyes:
 

Maja

Medlem
Finns det något ställe som ger rabatt på samma sätt som Vaccina gör för SAS fast istället för Lufthansa/Swiss? Gissar på att vi lär få åka till Göteborg för att ta våra prov.
 

Roq

Ny medlem
Jag åker till staterna nästa söndag den 14 november och har en tid bokad för antigentest hos Vaccina på fredagen före, den 12e. Det är bokat som en SAS-kampanj, alltså 295 istället för 495 kronor. Det är en poängresa som således ju är bokad via SAS men det är Swiss hela vägen. På chatten säger de att man får rabatten om resan är bokad via SAS men hon kunde inte bekräfta i förväg via min bokningsreferens om de godtar.

Någon som har erfarenhet av hur de bedömer?

Vidare undrar man då om det kanske kan vara värt att ta en tid hos Legehuset för samma peng (295) eller har vi Vaccina som en favorit för intyg här på forumet?
 

pep

Medlem
Copenhagen Airport (Ellehammersvej 26, Kastrup)
Testen var gratis, resultatet kom efter 10 timer. Tidsbestilling ikke noedvendig
 
Toppen