Senaste nytt

PCR/Antigen-test: var har ni testat er, kostnad, hur snabbt fick ni svar?

apknug

Medlem
Läser jag korrekt så är dina gissningar mer värt än andras gissningar.
Nu vill jag inte spamma sönder tråden men jag försöker i det längsta att undvika rena gissningar och allmänt hittepå. Det sagt så betyder ju inte det att nåt jag skrivit kan uppfattas som just det.

Du är välkommen att PMa mig med exempel på mina gissningar.

Trevlig helg på dig annars!
 

ekf

Medlem
Sen kan man hoppas att någon av våra medicinskt kunniga medlemmar kan reda ut den tid som minimum går åt i labbet för ett PCR test, vilket är aktuellt här, gärna jmf med antikroppar. Då skulle vi slippa dessa ständiga gissningar......
Antikroppstest kan man få svar på på 10 minuter hos Apoteket i alla fall.
Boka antikroppstest Covid-19 hos Doktor24 | Apoteket.se - Apoteket

PCR-test tog 1,5 dygn när jag gjorde det på vårdcentralen tidigare i höstas... större delen av den tiden var dock väntan på samt transport till labbet om jag förstod rätt. Hur lång tid själva analysen tar vet jag inte.
 

ante_77

Medlem
Antikroppstest kan man få svar på på 10 minuter hos Apoteket i alla fall.
Boka antikroppstest Covid-19 hos Doktor24 | Apoteket.se - Apoteket

PCR-test tog 1,5 dygn när jag gjorde det på vårdcentralen tidigare i höstas... större delen av den tiden var dock väntan på samt transport till labbet om jag förstod rätt. Hur lång tid själva analysen tar vet jag inte.

Jag fick vänta 3 dagar på ett test....då det skulle skickas till Tyskland.
Som sagt så är det transport som tar tid och inte själva testet
 

E.K

Medlem
hur kan jag ta reda på vilka lab som de har godkänt?
Den informationen finns i inlägg nr 2 !!!

Egentligen borde jag inte men, men.

Tourists travelling to Dubai | Travel requirements for Dubai | Emirates Sweden

Skärmbild (74).png
 
Last edited:

TP12

Medlem
Last edited:

richard87

Medlem
Hmm, fast det är inte samma som man ser på denna site. https://screening.purehealth.ae/application

Om det inte är så att alla på FHMs lista använder dessa lab.

Edit.: jag som är ute och cyklar. Trodde ovan var en myndighetssida. Ser nu att så inte är fallet.


COVID‑19 testing laboratories:

The UAE government has specified designated laboratories. You can either use the recommended laboratories in the list or any trusted and certified laboratories in your country of origin to get your COVID‑19 PCR test.

Jag tolkar ovanstående som att vilket certifierat labb som helst går bra (med undantag om man flyger från Indien, Pakistan eller Bangladesh, då ett lab på listan är obligatoriskt).
 

Andrew

Medlem
Någon som har testat sig på Airport Sky Vårdcentral på Arlanda? Tydligen får man svar på PCR test samma dag, men de finns inte listade som testcenter på Folkhälsomyndighetens hemsida.
 

Saganaki

Medlem
Erbjudandet för SAS resenärer hos Doktor24 verkar ha blivit dyrare. På en sida står tidigare priset 1179kr (ord 1650kr) men vid bokningssidan står nu 1440kr (ord fortf 1650kr).
 
Toppen