Senaste nytt

Parkering Arlanda

KRYSS

Medlem
Hej,
vi ska ut och resa i oktober och tittade lite på parkeringsmöjligheter. Det verkar finnas en hel del val.

Varmgarage Sky City: 2099:-
Inomhus Terminal 5: 2099:-
Inomhus Terminal 4: 1149:-

Det står att det ska ta 5 minuter att gå från Terminal 4 parkeringen till Terminal 5. Är det värt dubbelt så mycket att stå vid Terminal 5? Sky City verkar dessutom kosta lika mycket som Terminal 5 parkeringen. Brukar det komma några erbjudanden liknande de har för sommaren fast i höst?

Kommer åka med fru + 2 små barn och två stora resväskor.
 

HCW

Medlem
Hej,
vi ska ut och resa i oktober och tittade lite på parkeringsmöjligheter. Det verkar finnas en hel del val.

Varmgarage Sky City: 2099:-
Inomhus Terminal 5: 2099:-
Inomhus Terminal 4: 1149:-

Det står att det ska ta 5 minuter att gå från Terminal 4 parkeringen till Terminal 5. Är det värt dubbelt så mycket att stå vid Terminal 5? Sky City verkar dessutom kosta lika mycket som Terminal 5 parkeringen. Brukar det komma några erbjudanden liknande de har för sommaren fast i höst?

Kommer åka med fru + 2 små barn och två stora resväskor.
Av någon anledning är Arlanda utrustat med kontorshissar snarare än bagagehissar. Vill minnas att du behöver åka två eller tre sådana mellan T5 och T4. Kanske inte värt en tusenlapp att slippa, men det är omständligt och definitivt inte fem minuter med väskor och vagnar.
 
Jag hade tagit långtidsparkeringen + buss in till terminalen. Bussar går ofta, typ 8/15 minut beroende vilken långtidsparkering du väljer.
 
Missat denna. Vet du hur ofta bussarna går tidigt på morgonen?
Och hur många EB poäng man får?

Bussen kommer till din bil så fort du har parkerat den och släpper sedan av dig vid samma plats. Den åker direkt när du har hoppat in i chuttlebussen.
Jag tror det är lika många poäng som det kostar i kr men är inte hundra.
 

KRYSS

Medlem
Jag brukar alltid parkera här och utan några som helst problem. Dessutom får man Eurobonuspoäng. :D:cool:

Flygets

Jag kollade denna, för samma datum kostar den 830kr så det är marginellt mot att stå vid Terminal 4. Borde det inte vara smidigare att ta sig mellan T4 och T5 än att åka shuttle? Kan man gå inomhus från P41 och P51 eller kommer man gå utomhus? Åker oftast flygbuss när jag flyger för jobbet.

Är det smala parkeringar i T4 och T5? Vi har en V70 så bilen är relativt stor alla fall.
 

011430121

Medlem
Bokade på P57, liten varning ligger lite avsides 7-10 minuters promenad till T5
Båda P-husen P51 och P53 fullbokade
Istället för P57 boka Beta.
 
Toppen