Senaste nytt

Omröstning: Flyger du troligare SAS med nya kabinerna?

Är det mer troligt att du väljer SAS efter att kabinerna uppgraderats?


  • Total voters
    137
  • Poll closed .
SAS har uppgraderat sina kabiner på långdistansflygplanen under våren och arbetet fortsätter i höst. Många av er har flugit dessa flygplan och andra har planerat resor.

- Nu undrar jag om det är mer troligt att du väljer SAS på långdistansflygningar efter att kabinerna fräschats upp?

Motivera gärna ditt svar nedan!
 

Flying P

Medlem
3. Neutral.

SAS nya kabiner tar dem upp på samma nivå som många andra bolag redan varit på under många år. De erbjuder däremot inte något extra och därmed så kommer jag inte ändra mitt resmönster pga detta.
 

sembl

Medlem
Nej, så länge de urvattnar sitt varumärker med alla dumheter till förändringar så kommer jag att spendera mina pengar i C på annat håll. Dock positivt att de äntligen kommer i fas med de flesta andra flygbolags produkter som har haft detta länge länge.
 

maswan

Medlem
Eller, snarare så att jag mer sannolikt kommer att försöka köpa uppgradering (med poäng i första hand, andvändning "i anslutning till tjänsten") nu när de har lie flat. Hamnar ändå oftast på SAS över Atlanten enligt resepolicy, men då är det ekonomibiljetter som gäller.
 
Har ju redan flugit med nya kabinen både i PLUS och Business. Självklart är det ett stort lyft men själva servicen ombord (mjukvaran) känns sämre än andra på marknaden.... Men det gör nog inte att jag i framtiden kommer välja SAS på långdistans. Man kan ju hoppas på flera intressanta destinationer som dom kan tänkas öppna från Arlanda :)
 

palmen

Moderator
Något mer troligt. En ny uppdaterad kabin är självklart positivt när jag väljer flygresor, men det är långt ifrån den viktigaste parametern. Det är i alla fall inte negativt på något sätt och om pris, tidtabell, poängintjäning och "allt annat" är likvärdigt så skulle jag troligtvis välja SAS.
 

Jones

Medlem
Om jag skulle börja flyga long haul på SAS-destinationer i tjänsten skulle det vara mycket mycket mer troligt att jag valde SAS efter uppdatering av kabin. Om det finns valmöjlighet är det i jobbsammanhang uteslutet att välja long haul icke lie flat för min del (kanske med undantag för ren dagflygning då).
 

Canadien

Medlem
Som resenär med ekonomipolicy har jag undvikt SAS p g a den urusla IFE:n tidigare, så ja, mer troligt nu. Dock är sydostasien dåligt servat från ARN med SAS.
 
Toppen