Senaste nytt

Ombokningar ”I do not Agree”?

Resenären

Medlem
I dessa tider med inställda och ombokade flyg, så fick jag resan, med SWISS Arlanda-Zürich-Genève ombokad så att ankomst i Genève blir för sent.
I mailet från Swiss finns följande alternativ:
97346676-ED19-43AA-9DB5-E18312CFCBBB.jpeg

Men vad händer om/när jag väljer ”I do not agree”? Biljetten är en Flex P.
Att ringa till deras service center är just nu inte möjligt, alla linjer slut...
Kontentan är att jag skulle vilja slopa flighten Zürich-Genève i båda riktningar men ha kvar Tor ARN-ZRH.
 

tob

Medlem
Ett tips är att bara vänta kvar i luren efter deras meddelande om att linjerna är slut. Verkar vara något de säger för att leda om kommunikation till digitala kanaler. Talade med dem två gånger förra veckan och båda gångerna var det bara att hänga kvar i luren och vänta i kö för att komma fram. I torsdags tog det ca 20 minuter, i lördags morse mindre än 5. Ringde deras Svenska 08-nummer.
 

mcleif

Medlem
Jeg havde samme issue med en Austrian-billet (light) i går Beograd-Wien-København - afgang Wien-København kl. 17.25 annulleret og ombooket til kl. 20.25.
Jeg fik dog ikke mail, hvor jeg kunne svare.

Jeg ringede til dem og kom igennem på 12 minutter og blev ændret til en afgang med Lufthansa via Frankfurt, så jeg er omkring samme tid som oprindeligt.

Ring til dem, så du kan få hjælp :)
 

Resenären

Medlem
är att bara vänta kvar i luren efter deras meddelande om att linjerna är slut

Ring til dem, så du kan få hjælp
Tack för tips!
Efter 25 minuters väntetid svarade en tjej, som ordnade min ombokning. Lite ytterligare väntan och det plingade till i appen, klart.
Frågade var hon var i världen. På Fiji !
Dock kvarstår vad som hänt om jag bevarat ursprungs-mailet med I do not agree.
 

Elberto

Medlem
Hej på er,
Jag fick precis ett mail om ungefär samma sak som @Resenären

Bokade en First deal med LX via LH hemsida under september månaden:
ARN-ZRH-DXB-ZRH-ARN.

Utav 4 flights finns bara första leg kvar: ARN-ZRH, alla andra flights är borta. Och sedan en knapp "ACCEPT"

LH skriver i sitt mail:

"(...)due to the continuing coronavirus crisis, Lufthansa must still cancel an increased amount of flights. This has also caused changes to your booking.

We have tried to find the best possible connection for you. Unfortunately, it is not always possible to offer you an alternative. You can find your new itinerary below for your information. Please check whether you will be able to take the trip as it is booked now or if you want to use our flexible rebooking options to start your trip at a different time.(...)"

Jag undrar vilka (om några) rättigheter jag har.
Priset gick på 16k och jag får förmodligen ingen biljett i samma prisklass som ta mig i First till Dubai och retur.
Måste jag acceptera deras cancellering och får då "bara" mina pengar tillbaka?
Har jag rätt till den resan vid senare tillfälle utan att betala prisskillnaden?
Det jag förstår är att EU261 gäller endast om resan hade blivit inställt precis innan avresan eller under resans gång.

Tack!
 
Liknande grej hände mig med Swiss till just Dubai. Jag ringde Swiss och fick prata med någon som hade hand om First, hon gav mig inte något annat förslag är att ställa mig i kö för returnering av pengarna. Hon sa till och med att det skulle bli dyrt att boka om då mitt grundpris var billigt (Ungefär samma som din resa). Tyvärr, hade gärna åkt om ett år istället.
 
Toppen