Senaste nytt

Ombokad pga överbokat hotell

Valley

Medlem
Trots bokning (mindre konferens) för 4 månader sedan, kommer man nu 2 dagar innan tillbaka med en frågan om vi inte kan avstå 2 rum en dag då hotellet är mer än överbokat.
Bytet blir från Sheraton Prag till Prag Marriott. Föreslog Augustine som alternativ, men det lär väl inte hända.

Tog själv ena rummet. Med en snäll önskan om att de självklart uppgraderar mig till en suite när jag flyttar tillbaka till Sheraton för ytterligare 3 Pragnätter.
Får vi hålla tummarna för att de gör det.
I övrigt får vi fri transfer t&r flygplats och mellan hotellen.

Vad skulle man annars kunna tänka sig för ytterligare kompensation ?
Kanske lite extra poäng ?
 

Berglund

Medlem
Poäng slänger de gärna med,
frukost,
uppgraderingar,
förlängd utcheckningstid,
voucher i restaurangen,
voucher på kommande bokning.
Kontant ersättning/rabatt, är alltid svårare. Här får man ofta gnälla till det riktigt ordentligt för att de ska öppna plånboken.
 

agehall

Medlem
Har inte Marriott en policy för det där? Jag är dåligt insatt, men det ringer någon klocka. Googla lite och kika på FlyerTalk så får du kanske lite vettig referensram.
 

mha321

Medlem
Marriott har en bra policy, om du har status. 200 USD i handen om du blir flyttad (Marriott Rewards® Elite Benefits Guarantee

Men det gäller ju inte här eftersom flytten är från Sheraton. Så vitt jag vet har SPG inte motsvarande, men jag har lite dålig koll på det programmet.

Frågan är om det hade gällt ändå. Om jag tolkar det rätt så är @Valley en representant för en grupp-bokning och det är i den egenskapen han blivit kontaktad för förebyggande ombokning. Och inte i rollen som gäst, även om han är det också.
 

Valley

Medlem
Marriott har en bra policy, om du har status. 200 USD i handen om du blir flyttad (Marriott Rewards® Elite Benefits Guarantee

Men det gäller ju inte här eftersom flytten är från Sheraton. Så vitt jag vet har SPG inte motsvarande, men jag har lite dålig koll på det programmet.

Frågan är om det hade gällt ändå. Om jag tolkar det rätt så är @Valley en representant för en grupp-bokning och det är i den egenskapen han blivit kontaktad för förebyggande ombokning. Och inte i rollen som gäst, även om han är det också.

Var ju synd. Min bokning är hos Sheraton. Men som du skriver. Detta är en gruppbokning som med säkerhet har egna regler om jag bara läser igenom allt finstilt ordentligt.
Nu kommer jag förhoppningsvis även klara av att bo 2 nätter på Marriott med extra natt som bonus.
 

mha321

Medlem
Var ju synd. Min bokning är hos Sheraton. Men som du skriver. Detta är en gruppbokning som med säkerhet har egna regler om jag bara läser igenom allt finstilt ordentligt.
Nu kommer jag förhoppningsvis även klara av att bo 2 nätter på Marriott med extra natt som bonus.
Å andra sidan har även event personalen ganska mycket "makt". Om du ber om svit uppgradering så *kan* de definitivt göra det. Det handlar bara om ifall din grupp är stor nog för dem att vilja...
 

agehall

Medlem
Marriott har en bra policy, om du har status. 200 USD i handen om du blir flyttad (Marriott Rewards® Elite Benefits Guarantee

Men det gäller ju inte här eftersom flytten är från Sheraton. Så vitt jag vet har SPG inte motsvarande, men jag har lite dålig koll på det programmet.

Frågan är om det hade gällt ändå. Om jag tolkar det rätt så är @Valley en representant för en grupp-bokning och det är i den egenskapen han blivit kontaktad för förebyggande ombokning. Och inte i rollen som gäst, även om han är det också.
Tänkte mest på att det ger en referensram för vad man kan begära även om Starwoods inte har en sådan policy.
 
Toppen