Om flygplan

Diskussion i 'Andet' startet af The Sage, 28 August 2015.

1. palmen

palmen Moderator

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Håller med, den där flygplansbingon verkar ju jäkligt roligt. Vore ju kul att lägga 200 "aktiviteter" i en pott och slumpa ut dom på ett bräde som det som visas ovan. Först på BC som får "bingo" vinner ett pris i någon form och full bricka vinner något annat :)
    @Cristoffer Cedergren du får gärna starta tråden i och med att det är din grej :)

Smuffe synes godt om dette.
  2. Okej, tycker vi gör det 2016 tillsammans här. Jag sätter ihop en större bingobricka och så får alla vara med. Först att få bingo vinner nånting symboliskt. PM:a mig förslag på knasigt innehåll att fylla den med :)

Smuffe synes godt om dette.
  3. trskial

trskial Medlem

By:
    Lysekil
    Land:
    Sverige Sverige
    Sysslar själv väldigt mycket med flightspotting faktiskt och just flygplan är ett stort intresse för mig.

En sak har jag inte koll på riktigt. Thai, flyger dom fortfarande med A340-600?

Brandten synes godt om dette.
  4. bnr

bnr Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Enligt Thai Airways International Fleet Details and History - nej.
    Kollade även de A340-600 Thai flugit mot reg och hittade ingenting på flightradar24, HS-TNA, B, C, D, E, F.

5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    En sak jag funderat på avseende flygplan är varför det är så förbenat svårt att få till en jämn temperatur ombord. Detta gäller i synnerhet Boeing 777. Har prövat deras 777-200 och 777-300 och oavsett bolag växlar temperaturen från iskallt till glödhett flera gånger varje långflygning. Upplever inte samma sak ombord på Airbus 330 eller Airbus 340. Vet inte om detta är rätt tråd - men frågan rör flygplan i alla fall ;)

6. Det är ju en Boeing ;)

Smuffe og doc synes godt om dette.
  7. Smuffe

Smuffe Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    [QUOTE="Cristoffer Cedergren,][​IMG]
    Pågår hela året :)

Okej, tycker vi gör det 2016 tillsammans här. Jag sätter ihop en större bingobricka och så får alla vara med. Först att få bingo vinner nånting symboliskt. PM:a mig förslag på knasigt innehåll att fylla den med :)[/QUOTE]

Ja, nu är vi inne i mitten av februari.
    Har jag missat bingobrickan och bingolotto någonstans på forumet? :)

ARNBER og Mike@GOT synes godt om dette.
  8. Airbuspilot

Airbuspilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej.
    Du har helt rätt, Boeing och speciellt 767 och 777 hade/har problem med klimat ombord när det gäller temp.
    Varje flygplan har "climate zones" och dessa fungerar olika. På 777 och till viss del på 767 så släpper man ut väldigt mycket kabinluft i mitten av flygplanet. Eftersom detta lutar ca 2,5 - 3,0 grader uppåt i längdled så vill svalare luft falla bakåt i kabinen medan varmare luft vill framåt/uppåt. Många psgr klagar på ojämn temp, inte bara på Boeing. Airbus har samma problem som jag upplever det, men jämnare tempfördelning. Däremot så verkar det som att passagerare upplever luften som väldigt torr på bussen. Det kan man förstå för luftfuktigheten är under 2%. Det är väldigt svårt att få ett hyggligt klimat på de höjder som vi flyger, även med modern teknik.
    Mvh

Smuffe, ARNBER og Holloman synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!