Senaste nytt

Om flygplan

SNIFF

Medlem
Om flygplan (Mel: Väva vadmal)

Man flyger för mycket,
man loungar för lite,
och man är fasen så liberal
när det det gäller status och spriten.
Jag borde boardat för länge sen,
men denna sup är för liten.
Vad tjänar att hyckla,
tids nog får vi lyfta!
 

agehall

Medlem
Problemet är att man inte kan diskutera "flygplan" på ett enkelt sätt. Det blir lätt en nörddiskussion som inte riktigt passar in i det vi annars pratar om på BC.

En flygplansmodell kan ju konfigureras helt olika av två olika bolag, så det är mycket man inte kan jämföra när man pratar om flygplansmodeller. Jag håller helt med om att de som vill diskutera flygplansmodeller nog gör det bättre på andra forum än BC. Jag har full förståelse för varför Martin anser att dessa diskussioner passar bättre i andra forum.
 
Jag har flugit vitblå flygplan, jag har flugit vitgulblå flygplan, jag har flugit vitblåröda flygplan. Jag har flugit flygplan med fyra motorer, jag har flugit flygplan med två motorer. Vissa flygplan jag flugit har haft böjda vingspetsar, vissa inte. Ibland när jag flugit har det varit mycket cargo, ibland lite. Ibland har Uppgraderingar ej varit möjligt pga viktbalansen.

Det enda ovan som intresserat mig är om jag inte har kunnat uppgradera mig med poäng. Allt annat har väldigt lite med medvetet resande att göra (jag har inte märkt någon komfortskillnad i utformningen av vingspetsarna).
 
A

Aurora

Guest
Jag har flugit vitblå flygplan, jag har flugit vitgulblå flygplan, jag har flugit vitblåröda flygplan. Jag har flugit flygplan med fyra motorer, jag har flugit flygplan med två motorer. Vissa flygplan jag flugit har haft böjda vingspetsar, vissa inte. Ibland när jag flugit har det varit mycket cargo, ibland lite. Ibland har Uppgraderingar ej varit möjligt pga viktbalansen.

Det enda ovan som intresserat mig är om jag inte har kunnat uppgradera mig med poäng. Allt annat har väldigt lite med medvetet resande att göra (jag har inte märkt någon komfortskillnad i utformningen av vingspetsarna).

Det som gjør verden interessant, er at vi alle er forskjellige ;)
 
Det som gjør verden interessant, er at vi alle er forskjellige ;)
Det håller jag verkligen med om, att våra skillnader är intressanta. Förstår dock inte till 100% vad det har med mitt inlägg att göra? Eller tycker du färgen på planet och formen på vingspetsarna har något med medvetet resande och komfort att göra?
 

Brandten

Medlem
Jag vill verkligen inte vara sånn (för jag tycker också att ämnet hör hemma i annat forum) men formen på vingspetsarna HAR faktiskt (till viss del) med komfort att göra.
Källa: Onödigt vetande sedan tidigare + Google
 

Alf

Medlem
Det är ibland svårt att hålla vissa tekniska frågor om flygplan och prestanda utanför en diskussion på forumet. Det kan gälla i samband med incidenter och haverier. Det gäller även komfortfrågor. För någon tid sedan var det en tråd från någon som sade sej alltid uppleva turbulens vid inflygning till flygplatserna i NYC området. För att förklara en sådan effekt blir det lite off topics med meteorologi och andra prestandadiskussioner.

Man behöver väl inte vara så exakt med snäva gränser om hur mycket man kan sväva ut utan tillåt lite kreativitet. Den som inte vill läsa får väl hoppa över det.

Jag tror inte så mycket på ett eget forum för denna typ av frågor. I så fall borde den ligga som en egen del inom detta forum. Då kan ju den ointresserade helt ignorera vad som skrivs där.
 
Toppen