Senaste nytt

Om/avbokning på SAS hemsida

Jag lyckades avboka en resa förra söndagen, fick åter poängen direkt, men några pengar har jag inte sett på kontot än. Fick inget mejl heller kom jag just på nu.
Blir att ringa i morgon.
Ringde idag och frågade ang återbetalningen. Nu fick jag sätta på mig struthatten och skämmas lite, jag har ju bytt kort sedan dess!:confused: Men han berättade att utbetalningen var gjord dagen efter.
 
Har en resa ToR resa ARN-CDG i SAS Plus Pro som jag vill avboka.
Enda alternativet på hemsidan är "Ansök om återbetalning".
Ska man välja det eller är det bättre att ringa och "avboka" när man vill ha pengarna tillbaka?
 

011430121

Medlem
Har en resa ToR resa ARN-CDG i SAS Plus Pro som jag vill avboka.
Enda alternativet på hemsidan är "Ansök om återbetalning".
Ska man välja det eller är det bättre att ringa och "avboka" när man vill ha pengarna tillbaka?
Gör det på ansök om återbetalning så kommer pengarna, förutsatt att biljetten är möjlig att avboka med återbetalning.
 

Homer

Medlem
Nu har de själva insett at det är ett problem

Unfortunately, due to a temporary issue it's not possible to rebook your booking online.
Please try again later. If urgent contact SAS Sales and Support for help.
 

Hachans

Medlem
Nu har de själva insett at det är ett problem

Unfortunately, due to a temporary issue it's not possible to rebook your booking online.
Please try again later. If urgent contact SAS Sales and Support for help.

De har tagit bort felmeddelandet men det fungerar fortfarande inte - nu kommer man till en blå sida som säger att man ska uppdatera telefonnumret - vad det nu har med saken att göra. Chatt på Facebook och webben vägrar hjälpa till och hänvisar pga säkerhetsskäl till telefon.

Samtidigt med en bokning som Air France funkade upp: Allt sköts snabbt och lätt via Facebookchatten. Inga "säkerhetsproblem" där inte.

Jaja, avbokningsknappen verkar fungera fortfarande på SAS, så blir att flytta bokningen från SAS till KLM.
 
De har tagit bort felmeddelandet men det fungerar fortfarande inte - nu kommer man till en blå sida som säger att man ska uppdatera telefonnumret - vad det nu har med saken att göra. Chatt på Facebook och webben vägrar hjälpa till och hänvisar pga säkerhetsskäl till telefon.

Samtidigt med en bokning som Air France funkade upp: Allt sköts snabbt och lätt via Facebookchatten. Inga "säkerhetsproblem" där inte.

Jaja, avbokningsknappen verkar fungera fortfarande på SAS, så blir att flytta bokningen från SAS till KLM.
Ombokningen funkade för mig på en SAS longhaul igår.
 

Kris

Medlem
Jag bokade två personer t&r Köpenhamn-Berlin, men behövde avboka utresan för en person. Gjorde detta via hemsidan inom 24h (då man har fri avbokning). Tänkte först avboka hela 2pax t&r och göra två separata bokningar. Dock fanns möjligheten att välja att avboka endast ett leg för en person, vilket jag gjorde. Kom ett email lite senare att resan nu är avbokad (ospecificerat, dvs inte 'utresan för person X är nu avbokad'). Bokningen är dessutom försvunnen.

Första gången i modern tid jag ger mig på uppgiften att avboka del av resa för del av resenärer i samma bokning. Någon som vet hur/om det funkar? Är det manuell handpåläggning, och bokningen kommer upp igen när någon kikat på det? Eller är det SK-IT som implementerat en funktion som ser bra ut, men inte funkar? Är mån om att behålla bokning förutom avbokat leg.
 
Jag bokade två personer t&r Köpenhamn-Berlin, men behövde avboka utresan för en person. Gjorde detta via hemsidan inom 24h (då man har fri avbokning). Tänkte först avboka hela 2pax t&r och göra två separata bokningar. Dock fanns möjligheten att välja att avboka endast ett leg för en person, vilket jag gjorde. Kom ett email lite senare att resan nu är avbokad (ospecificerat, dvs inte 'utresan för person X är nu avbokad'). Bokningen är dessutom försvunnen.

Första gången i modern tid jag ger mig på uppgiften att avboka del av resa för del av resenärer i samma bokning. Någon som vet hur/om det funkar? Är det manuell handpåläggning, och bokningen kommer upp igen när någon kikat på det? Eller är det SK-IT som implementerat en funktion som ser bra ut, men inte funkar? Är mån om att behålla bokning förutom avbokat leg.

Låter faktiskt lite suspekt. Jag har aldrig varit med om att man kan ha olika antal legs per pax, när man ligger i samma bokning. Det borde betyda att dom behöver splittra bokning i två och därmed skapa ett nytt PNR. Detta skulle då kunna vara anledningen till att den försvunnit från sidan. Jag hade helt klart varit orolig och ringt in.

Håll oss gärna uppdaterade hur det faktiskt ligger till.
 
Toppen