Tonton
Medlem
På samma tema som @simon_says91:
Ringde kundtjänst i torsdags för att boka om hemresa från Jakarta. Istället för att flyga CGK-IST-FRA fanns det numera CGK-IST-DUS-ARN, vilket de också kunde se i systemet. Men det var "sent", så agenten sa att hon antecknade allting och att jag skulle ringa tillbaka på fredagen, så skulle det lösa sig då.
Ringer på fredagen, de ser anteckningen och efter att ha varit parkerad i fem minuter säger agenten att han ska lösa det, men måste räkna ut ny kostnad och att jag kommer få mail och bli uppringd. Märkligt tänker jag, aldrig varit så förut. Ingen ringde eller mailade såklart.
Nu märker jag att jag fått mina nya legs inlagda, men mitt tidigare leg IST-FRA ligger fortfarande kvar. Jag har alltså två avgångar från Istanbul på samma biljett, samma dag. Vad fan händer på kundtjänst?
Som EKF skriver, inget konstigt.
Hon har reserverat dina nya biljetter, men de är ännu inte biljetterade. Det är därför det ser ut så.
För att vända på det, det är bra att kundtjänst har gjort så för dig. Annars så hade någon annan kunnat norpa biljetterna medans ni väntar på att kunna biljetterna dem.
Detta är inget nytt, utan har alltid varit så vid de lägen man inte kan biljettera biljetterna direkt.