Senaste nytt

Omöjligt att komma fram till SAS kundtjänst via telefon

Tonton

Medlem
På samma tema som @simon_says91:
Ringde kundtjänst i torsdags för att boka om hemresa från Jakarta. Istället för att flyga CGK-IST-FRA fanns det numera CGK-IST-DUS-ARN, vilket de också kunde se i systemet. Men det var "sent", så agenten sa att hon antecknade allting och att jag skulle ringa tillbaka på fredagen, så skulle det lösa sig då.

Ringer på fredagen, de ser anteckningen och efter att ha varit parkerad i fem minuter säger agenten att han ska lösa det, men måste räkna ut ny kostnad och att jag kommer få mail och bli uppringd. Märkligt tänker jag, aldrig varit så förut. Ingen ringde eller mailade såklart.

Nu märker jag att jag fått mina nya legs inlagda, men mitt tidigare leg IST-FRA ligger fortfarande kvar. Jag har alltså två avgångar från Istanbul på samma biljett, samma dag. Vad fan händer på kundtjänst?

Som EKF skriver, inget konstigt.

Hon har reserverat dina nya biljetter, men de är ännu inte biljetterade. Det är därför det ser ut så.

För att vända på det, det är bra att kundtjänst har gjort så för dig. Annars så hade någon annan kunnat norpa biljetterna medans ni väntar på att kunna biljetterna dem.

Detta är inget nytt, utan har alltid varit så vid de lägen man inte kan biljettera biljetterna direkt.
 

Berglund

Medlem
Vad fan händer på kundtjänst?
Jag frågar mig snarare ”vad fan händer med kunder nuförtiden”? Om man ska klaga kan man ju börja med att själv ha förståelse för hur saker och ting faktiskt går till, inte omedelbart hoppa till slutsatsen att allt är fel och galet. Det har ju blivit modernt att börja med att klaga, utan att själv vare sig kunna bättre själv eller ens förstå bakomliggande funktion. Hoppas du har lärt dig något av @ekfs och @Tontons inlägg ovan.
 

Hotelier

Medlem
Jag frågar mig snarare ”vad fan händer med kunder nuförtiden”? Om man ska klaga kan man ju börja med att själv ha förståelse för hur saker och ting faktiskt går till, inte omedelbart hoppa till slutsatsen att allt är fel och galet. Det har ju blivit modernt att börja med att klaga, utan att själv vare sig kunna bättre själv eller ens förstå bakomliggande funktion. Hoppas du har lärt dig något av @ekfs och @Tontons inlägg ovan.
Kundtjänst har fortfarande inte hört av sig eller biljetterat. Ringde i morse, hamnade hos en person som satte mig on-hold i 20 minuter, kom tillbaka och sa att någon skulle ringa. Väntar fortfarande.

Skönt att kundtjänst har koll!
 

Tonton

Medlem
Kundtjänst har fortfarande inte hört av sig eller biljetterat. Ringde i morse, hamnade hos en person som satte mig on-hold i 20 minuter, kom tillbaka och sa att någon skulle ringa. Väntar fortfarande.

Skönt att kundtjänst har koll!

Du verkar ha TK involverat. Säker att det inte rör sig om någon sorts wait list? Kundtjänst kan inte biljettera innan den är bekräftad då.
 

MrRob

Medlem
Jag pratade med dem vid två tillfällen igår. Knappade in mitt EBG i kön och använde knappvalet där de ringer upp mig. Bägge gångerna tog det mindre än 15 minuter för dem att ringa tillbaka så inget att klaga på där.
 

hendberg

Medlem
Tog 10 minuter idag. Känner att det kan vara värt att nämna att det var bra och snabb service. Måste haft en oerhörd tur som under de 5 senaste åren aldrig haft ett dåligt eller långsamt bemötande. Har ringt kanske 50 ggr totalt.
 

Hotelier

Medlem
Du verkar ha TK involverat. Säker att det inte rör sig om någon sorts wait list? Kundtjänst kan inte biljettera innan den är bekräftad då.
Nej. Fick detta mail nu: "Thank you for calling earlier, this is about your reservation XXXXXX. The link for payment cannot be used for taxes, please call us back as soon as you can to provide us with your card for payment."
 

Tonton

Medlem
Nej. Fick detta mail nu: "Thank you for calling earlier, this is about your reservation XXXXXX. The link for payment cannot be used for taxes, please call us back as soon as you can to provide us with your card for payment."

Snyggt. Då är det klart.

Betallänken som der erbjuder fungerar enbart på SAS-flygningar, och inte med *A. Ring in och fixa asap, så slipper du vara orolig över detta mer :)
 

Gnopps

Medlem
"Din beräknade vänta tid är ... minst en timme". Den var ny! Har knappat in EBD-nr :) Skulle gärna boka online istället men inte möjligt.

Edit: Samtalet bröts efter 50 min väntan.
 
Last edited:
Den har varit länge. Dock måste man tänka på att det är sjuka väntetider nu. Alla ska boka.
Prata precis med en på "Nya Tallin"
Sjukt trevlig kille, vi prata lite allmänt mellan sakerna han knappade. Dom har sjukt mycket ända sen jul att göra med bokningar.
 
Toppen