Senaste nytt

Nytt liv nya kreditkort

Hej. Nu har jag började mitt nya jobb i Saudi och håller på att se över mina möjligheter. Skulle gärna få hjälp med lite kreativa idéer.

Idag har jag SAS Elite och har nog kvar det för att betala in skatten (ska sälja lägenhet) med betalo eller så (funkar fortfarande hoppas jag)

Planer just nu är att skaffa Amex Etihad platinum (blir du guld med Etihad) och ett kort på Marriott där det verkar som jag kommer bo mest.

Jag kommer inte ha så hög spend då jag själv inte kommer kunna lägga ut för något, men kommer säkert göra av med en del pengar på weekend utflykter (det är för övrigt det som jag är mest intresserad när det gäller poäng).

Jag har idag ca 160000 på SAS kontot och 2 2-4-1 så om jag betalar in skatten har jag 4 2-4-1 och har jag då inte riktigt poäng för därför kan jag tänka mig att betala in skatten med ett annat kreditkort om någon har en bra idé.

Tacksam för lite hjälp...
 
Jag kanske har förstått fel, men jag trodde att det gick att betala skatten via betalo till Skatteverket och betala en avgift på 2,5% med Amex.
 

seat56f

Medlem
Dåså, då är det jag som var fel på det. Trodde just Skatteskulder och liknande inte gick via Betalo!
Det gick inte med COOP MedmeraMer (kanske fler kort) när det var 0% avgift (kanske går det fortfarande inte), men för de avgiftsbelagda korten ska det fungera.

Mer tveksamt med betalningar på krediter, det är hursomhelst förbjudet i kortavtalet att betala en kredit med ditt kreditkort.
 

Glenn E

Medlem
Jag kanske har förstått fel, men jag trodde att det gick att betala skatten via betalo till Skatteverket och betala en avgift på 2,5% med Amex.
Om du kontaktar Billhop.se verkar de vara villiga att sänka avgiften till 2,25%.
0,25% kan ju betyda ganska mycket om man har en stor vinst.
 
Det är absolut värt at titta på (jag vet inte vinsten än då lägenheten håller på att säljas).

Är det någon av er som har haft ett kreditkort med Marriott? Det är väldigt bra välkomstbonus. 2 nätter gratis och en hel del poäng och annat (när man spenderat 3000 dollar).
 

andersson.j

Medlem
Det gick inte med COOP MedmeraMer (kanske fler kort) när det var 0% avgift (kanske går det fortfarande inte), men för de avgiftsbelagda korten ska det fungera.

Mer tveksamt med betalningar på krediter, det är hursomhelst förbjudet i kortavtalet att betala en kredit med ditt kreditkort.
Häromveckan när coop hade 0%-drive hos Betalo gick det fint att betala till Skatteverket.
 
Toppen