Senaste nytt

Nytt Hilton LXR på Seychellerna, öppnar mars 2021

Homer

Medlem
Mango House Seychelles, LXR Hotels & Resorts

41 guest rooms, including nine suites. It was originally built as a family dwelling by Italian photographer Gian Paolo Barbieri.

spa, fitness center, and five food and beverage venues, including:

  • Muse, a Mediterranean-inspired restaurant
  • Azido, a Japanese restaurant featuring sushi and robatayaki grilled delicacies
  • Soley, a pool bar
  • A barbecue pop-up venue with fresh seafood and meats
  • An Indo-Seychellois bar that will serve cocktails

Mango-House-Seychelles-9.jpg

Mango House Seychelles property

Mango-House-Seychelles-1.jpg

Mango House Seychelles property

Mango-House-Seychelles-2.jpg

Mango House Seychelles exterior

Mango-House-Seychelles-7.jpg

Mango House Seychelles lobby

Mango-House-Seychelles-4.jpg

Mango House Seychelles lobby

Mango-House-Seychelles-10.jpg
Mango House Seychelles guest room

Mango-House-Seychelles-11.jpg

Mango House Seychelles guest room

Mango-House-Seychelles-12.jpg

Mango House Seychelles guest room
 

TP12

Medlem
De tar bokningar från första juli nu. Bokade om påskresan till Seychellerna då den sannolikt inte hade kunnat bli av och tar sista veckan i oktober istället.

Poängpriset är 95k/ per natt, rummen ligger annars på ca EUR 900/natt. Fick således fem nätter för 380k poäng varav 360k köptes i december för USD 1 600. Dvs. ca SEK 14 000 för fem nätter som legat runt SEK 45-50k vid kontantbetalning. Mkt bra värde!
 
Älskar BC, man lär sig hela tiden
Skummat förbi detta hotel då vi drar till Seychellerna i oktober. Signade upp mig på Hilton nu för att kolla detta kring att köpa poäng. Tyvärr så fick man vänta 90 dagar innan man kan köpa poäng :(
 

TP12

Medlem
Hilton tillhör dem som är mest sugna på att sälja poäng till sina medlemmar. Det kommer kampanjer ett antal gånger per år. Sitt lugnt ned i båten, du har absolut inte missat tåget utan är bara i god tid inför nästa kampanj!

Ja precis, de kör dubbla poängkampanjer titt som tätt tex. hela hösten 2020. Så @Mikael Hammarbäck får du inte den rabatten så blir priset för hotellet med poäng det dubbla = avvakta kampanj. Hotellet har dock bara ca 40 rum så kan eventuellt finnas risk för att rummen bokas upp.

Ser att jag skrev att jag köpte 360k poäng i tidigare inlägg men det var nog 320k som var max, hade de andra sedan tidigare. Man kan komma runt gränsen för hur många poäng man max får köpa genom att tex. registrera sin sambo och göra inköp även från dennes konto och sedan föra över poängen till "huvudkontot".
 

ericwg

Medlem
Börjar bli OT här, men...har inte kommit till hotellpoäng i min bonuskarriär utan kört på flyg än så länge. Men om man nu kan köpa en 100 000 poäng för $500 (o med status få femte natten gratis, så $400), o få en hotellnatt som kostar närmare $1000. Vad är baksidan? :D Ja förutom att man fortfarande betalar $400 natten då.
 
Toppen