Senaste nytt

Nyheter och förändringar i British Airways Executive Club

JacobGBG

Medlem
Själva poängen var ju att BA varit ouppriktiga för att de var rädda att folk skulle rusa ut och bränna sina miles innan ändringen. Kan inte se det riktigt som försvarbart.
 

Concorde

Founding Member
Europeier som flyger till Asien med Cathay Pacific eller Finnair kan inte vara minoritet. Tycker du fortfarande att de är 3% gruppen?
Det de skriver är flygbranschens sätt att lura folk. Inget mer.

På poäng? Det är nog inte många procent, om ens 1. Jag blir faktiskt förbannad att folk skriver att BA försöker lura folk. Jag satt med dom på HQ, tillsammans med folk som drar in över 10,000 TP per år och har en del att säga till om. Dom presenterade stolt planerna och nyheterna samt har arbetat i flera år med att göra om programmet som i det stora hela faktiskt gynnar dom som flyger BA och vill bränna poäng på BA. Detta gnäll om att partners blivit dyrare och BA "lurar" folk luktar girighet och småsinthet. Som jag skrev tidigare; 75000 poäng enkel för New York - Vancouver - Hong Kong - Bali på Cathay First var för bra för att vara sant.
 

fcx

Medlem
Bump bump

Är det fortfarande soft landing från guld till silver för de som gick med i BAEC efter förändringen?
 
Toppen