Senaste nytt

Ny rea på gång Qatar Affärsklass.

Homer

Medlem
Bra priser till Dubai, men för att få det priset måste man ju stanna borta min en vecka. En vecka i Dubai är alldeles för länge.

Nej minimum är 4 dagar (och för min del har jag inga problem att hitta sådana resor)


Category 6: Minimum stay requirements
TRAVEL FROM LAST STOPOVER MUST COMMENCE NO EARLIER THAN 4
DAYS AFTER DEPARTURE FROM FARE ORIGIN.
 
Last edited:

Direktorn

Medlem
Men alltså - nu höll ni på att ge mig en hjärtattack - jag trodde det fanns businessbiljetter till DXB för 1600 kr...

Jag tycker det är dags att kräva extra stor text när man skriver något om ekonomibiljetter i en tråd som handlar om affärsklass.


Hotell är i princip alltid billiga i Dubai.

Förlåt Agehall.. Ville inte starta en ny tråd eftersom det brukar bli livat då och kampanjen innehåller lite blandat..
 

pep

Medlem
...Frågan är alltså:
Vilken flygplats i Dubai är bäst när man reser First med Qatar?
Loungerne i DWC er katastrofalt dårlige sml. med DXB, som er langt, langt bedre, selv tredjepartloungerne er på "HKG-niveau" ! DWC er stadig en øde lufthavn langt ude i ørkenen
 

palmen

Moderator
Är det bara jag eller är det inte konstigt att det är dyrare att åka 2 personer istället för 1 (i pris per person) i economy?
Sparar nästan 1000 kronor på att boka separata biljetter istället för båda på samma bokning.
upload_2016-8-29_11-25-9.png
 

palmen

Moderator
Om man flyger business till Dubai visst räknas benet mellan DOH-DXB som First och ger access till Al Safwa loungen?
Spelar det någon roll vilken flygplanstyp man väljer mellan DOH-DXB?
Finns ju flighter med A320, B777-300ER och A350.
Kommer den flighten alltid räknas som First oavsett flygplanstyp?
 

Dr. Miles

Expert
Spelar det någon roll vilken flygplanstyp man väljer mellan DOH-DXB?
Finns ju flighter med A320, B777-300ER och A350.
Kommer den flighten alltid räknas som First oavsett flygplanstyp?
Ja, så länge du köper resan i Business class.
(Det finns folk som pratar om Economy class biljett i en tråd som handlar om Business class biljett, så det behövs att förtydliga det...)

Screenshot20160829 03 QR.png
 

jfolme

Medlem
Bokade CPH-BKK för mig frun och vår infant under våren. Med infant ökade priset från 19000 dkk till 23000dkk.

Trots detta ett riktigt fynd. Fick ju ångest när jag såg hur billigt det var! =)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen