Senaste nytt

Ny medlem snart i Oneworld, Royal Air Maroc (31 March 2020)

Homer

Medlem
Värt att repetera

IAG SACEO Willie Walsh dropped a couple of late bombshells at the British Airways owner’s investment day on Friday, saying his company hasn’t given up on buying Norwegian Air Shuttle ASA and that Qatar Airways, the U.K. group’s biggest investor, may quit the Oneworld Alliance.
...
Qatar and IAG will remain as close as ever and are looking at greater cooperation on shared aircraft, he adds.


Diverse nyheter från IAG kapitalmarknadsdag 2018 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Dessutom så äger Qatar 10%? av IAG
 

Voyageur

Medlem
Qatar kommer troligtvis inte att lämna OW. Dom hotade att lämna 2016 om jag minns rätt,när dom amerikanska Big3 bolagen klagade på orättvis konkurrens.

Skulle inte säga aldrig. Då båda andra emirati bolagen är fristående. Möjligheten finns. Dock är det i Qatars fall embargot som sätter en del käppar i hjulen. Frågat är vilket som först kan lösas.

Jag spekulerar bara, men tror inte att Qatar har mycket att vinna genom att lämna alliansen. Det biljett krig de drev hårt för snart 2 år sedan, är slut sedan länge och har svårt att se det finansiella hos varken Qatars stat eller bolaget i att ställa sig fristående och försöka sno marknadsandelar
 

AABack2ARN

Medlem
Låter rimligt med ett fullt år, vilket skulle innebära att det är i det stora hela riskfritt att boka innan ett utträde annonseras eftersom man inte kan boka längre bort i tiden än 11 månader.

Det är som sagt andra gången på två år Qatar hotar att lämna oneworld men jag är mycket tveksam till om hotet kommer verkställas i närtid. Men man vet aldrig...
 

Homer

Medlem
Det är 2000+ miles till Casablanca = 140 BA Tier Points


Undrar om den här kartan på deras hemsida verkligen stämmer,
Teneriffa, Las Palmas, Kap Verde?
Carte-reseau-RAM-New.jpg
 

pep

Medlem
Ogsaa interessant om China Southern skulle skifte til OW. Det vil fylde en stor del af det hul som QR maa efterlade...
 
Toppen