Senaste nytt

Ny loungeaccess med Amex Platinum i Oslo och Stavanger från 1 mars 2019

Detta kom nyss i Amex-appen.

”Nu har du tillgång till två befintliga lounger i Norge där du innan din resa kan äta något lättare och dricka något gott i en avslappnad miljö.

OSL Premium Lounge på Gardermoen

  • Loungen är belägen ovanför shoppingarean innan gate E8 International
  • Öppettider: måndag till fredag kl. 09.00-19.00, lördagar stängt, söndagar kl. 12.00-19.00
    (Övriga tider hänvisar vi till OSL Lounge som är öppet alla dagar kl. 05.30-20.30. Den ligger precis bredvid.)

North Sea Lounge i Stavanger

  • Loungen är belägen i utrikesterminalen
  • Öppettider alla dagar kl. 04.30-18.30
Förmånen gäller Platinum huvudkort plus en gäst samt Platinum extrakort plus en gäst.”
 

palmen

Moderator
ÄNTLIGEN!!!

Oslo är ju ett stort svart hål när man inte åker med SAS och därmed saknar sin vanliga lounge access då det inte funnits någon Priority pass lounge.
Stavanger har jag bara passerat två gånger och även välkommet med en lounge där såklart, även om jag kan köpa att de inte funnits lounge där tidigare med tanke på att de tär en "mindre" flygplats.
 

mha321

Medlem
Lite intressant att det blir "riktig lounge" i Stavanger, men inte i Göteborg. De måste ju på ganska långa sätt vara ungefär lika annars? Fast det är kanske just för att Göteborg har PP lounge (till och med två stycken), och Stavanger också var svart hål.
 

M.K

Medlem
Riktigt kul detta! För er som inte vet finns det fyra lounger på OSL utrikes och en ypperlig SAS lounge på inrikes med både barista, massage och SATS gym. SAS har två av dessa och Avinor två. OSL samt OSL premium lounge. Jag har aldrig besökt deras två men har en mellanlandning nästa torsdag. Återkommer kanske med en rapport :)

Värdet på Platinum ökade precis och speciellt tacksam över Premium tillgången som är väldigt ovanlig. Tillgången var begränsad till endast vissa Private banking kunder och F pax innan idag!
 
Riktigt kul detta! För er som inte vet finns det fyra lounger på OSL utrikes och en ypperlig SAS lounge på inrikes med både barista, massage och SATS gym. SAS har två av dessa och Avinor två. OSL samt OSL premium lounge. Jag har aldrig besökt deras två men har en mellanlandning nästa torsdag. Återkommer kanske med en rapport :)

Värdet på Platinum ökade precis och speciellt tacksam över Premium tillgången som är väldigt ovanlig. Tillgången var begränsad till endast vissa Private banking kunder och F pax innan idag!
PB-kunderna samt F-paxen lär vara måttligt roade av denna nyhet. Men för oss vanliga dödliga är det välkommet :)
 

Starguy

Medlem
Stavanger har jag bara passerat två gånger och även välkommet med en lounge där såklart, även om jag kan köpa att de inte funnits lounge där tidigare med tanke på att de tär en "mindre" flygplats.

Men nu är det ju så att de har/håller på att bygga ut Stavanger flygplats. + att det är ju "oljebyn" i Norge och gissar att det är en större del business-/internationella passagerare där, jämför med andra flygplatser i den storleken.
 

Pelle44

Medlem
Söker efter amex-platinum eller lounge kopplat till Priority pass då jag har en transit via Oslo. Står att OSL Premium lounge är stängd när jag kollar i Amex-appen. Dock finns en vid namn ”OSL lounge”. Har man access till någon lounge på Gardemoen i dagsläget med amex platinum?
 

mha321

Medlem
Söker efter amex-platinum eller lounge kopplat till Priority pass då jag har en transit via Oslo. Står att OSL Premium lounge är stängd när jag kollar i Amex-appen. Dock finns en vid namn ”OSL lounge”. Har man access till någon lounge på Gardemoen i dagsläget med amex platinum?
Osl lounge är öppen enligt flygplatsen, men är inte med i priority pass.

Men det måste vara den som menas med osl premium Lounge - jag tror det bara är ett hörn i den loungen. Och där finns ett samarbete med Amex platinum direkt, utanför priority pass. Så du borde få tomgång till den.

De enda andra lounger som finns på osl är sas, så det måste vara den som avses.
 

M.K

Medlem
Är den som avses. Premiumdelen har varit stängd varje besök länge nu. Ligger till höger om receptionen. Den till vänster är vanliga delen, visa bara upp Ditt Plat för access.

Flyger du med *A är SAS loungen bättre än den vanliga.
 
Toppen