Senaste nytt

Ny Lounge i Kastrup, Atelier!

pep

Medlem
Til min glædelige overraskelese er der en ny lounge på vej i CPH:
Aviator åbner ny lounge i Københavns Lufthavn - CHECK-IN.dk
Der står bl.a.

Atelier Relaxium er navnet på en ny lounge i CPH, som handlingselskabet Aviator åbner senere på måneden.


Københavns Lufthavn får om en uge sin syvende lounge airside. Det sker når handlingselskabet Aviator mandag slår dørene op til deres nye lounge med navnet ATELIER.

Aviator beskriver selv den nye lounge som værende ”en unik og anderledes lounge, som ønsker at skabe et afslappet rum for gæsten, der inspirerer, opmuntrer og overrasker.”

Loungen er beliggende i butiksområdet nær udgangen til Finger A i lokaler, som tidligere husede British Airways’ lounge. Den er på i alt 472 kvadratmeter fordelt på to etager. Rummene vil være malet i afslappende farver og Aviator kalder selv ATELIER for et ”relaxium”. Det er første gang Aviator åbner en lounge af denne type.
 
Kan behövas. Nu har inte jag besökt Eventyr men loungerna på Kastrup är bedrövliga. Det är min "hem-flygplats" och jag anländer hellre lite sent än tidigt för att slappa i en lounge. Deras fast track är dock svårslagen.

Gör mitt nästa flyg 5 December så skall testa den då. Tack för tipset.
 
Last edited:

pep

Medlem
Kan behövas. Nu har inte jag besökt Eventyr men loungerna på Kastrup är bedrövliga. Det är min "hem-flygplats" och jag anländer hellre lite sent än tidigt för att slappa i en lounge....Gör mitt nästa flyg 5 December så skall testa den då. Tack för tipset.
Holder med: Tror dog Eventyr lounge kan udvikle sig til noget godt med tiden, når de får lidt mere budget til skumpa og a-la-carte. SAS loungerne holder jeg også af, fordi de har patina. Ja, de er slidte, men det er måske derfor jeg godt kan lide dem - de har personlighed og møblerne har holdt længe. Resten er crap. Jeg glæder mig også til den nye lounge, men tror desværre ikke man skal have høje forventninger. CPH mangler virkelig en "First Class Lounge" - der når vi ikke Pontus (Arlanda) til knæene?
 

micke99

Medlem
Riktigt synd. Tycker lätt att det är den bästa pp loungen där är med avseende på det ätbara utbudet.

Den är ju inte så gammal så man undrar varför de stängs. Och vad som kan tänkas komma där i framtiden. Om det nu stämmer. Jag har googlat och kollat deras facebook etc. Ingen info alls.
 
Den är ju inte så gammal så man undrar varför de stängs. Och vad som kan tänkas komma där i framtiden. Om det nu stämmer. Jag har googlat och kollat deras facebook etc. Ingen info alls.
Gick in på deras hemsida o fick då upp en ruta med att de stänger, bifogad bild. Precis, man kan ju undra. Samtidigt kändes de som att de hade för bra utbud för att kunna ha kvar det men ändå.
7350d868ed7ae730f39763079d2d79cf.jpg
 

micke99

Medlem
Ja då är de bekräftat, imorse stod det inget på deras hemsida men nu såg jag det gör det.

Åker till Malaga 7NOV vid 9 tiden, Får bli testa frukost på Carlsberg då... :)
 

sweflyer

Medlem
Alltid tråkigt med färre lounger, men; Tror att Atelier aldrig helt fick rätt nisch

-Den låg lite i ”ena änden” av flygplatsen. Kanske hade funkat om den haft avtal med något flygbolag som alltid flyger från gater i området. Alltid motigt att gå ett par extra steg
-Utbudet på mat/dryck har inte varit tillräckligt bra mot alternativen. Skall jag gå för en PP-lounge tar jag hellre Eventyr
-Personligen gillade jag inte inredningen eller layouten alls
 
Alltid tråkigt med färre lounger, men; Tror att Atelier aldrig helt fick rätt nisch

-Den låg lite i ”ena änden” av flygplatsen. Kanske hade funkat om den haft avtal med något flygbolag som alltid flyger från gater i området. Alltid motigt att gå ett par extra steg
-Utbudet på mat/dryck har inte varit tillräckligt bra mot alternativen. Skall jag gå för en PP-lounge tar jag hellre Eventyr
-Personligen gillade jag inte inredningen eller layouten alls
Lite som du säger så tror jag att många missat att den finns då den legat i en hörna och utan nån bättre skyltning Carlsberg är ju nästan alltid överfull o har ett enligt mig sämre utbud o egentligen är det 70meter eller nått mellan dem. Men den har ju funnits där länge osv så många känner till den.
 
Toppen