Senaste nytt

Ny kampanj: dubbla poäng med SAS Mastercard 25-27/9-2020

Isaksson

Medlem
Inga problem. Hoppa bara över att fylla i datum så dras pengarna direkt :)

Det stämmer väl inte riktigt? Mastercard dras 2 bankdagar efter att du lagt till betalningen & Amex dras efter 4 bankdagar. Så lägger du till betalningen idag 24/9 utan att lägga till datum med Mastercard så kommer det inte dras förrän 28/9 i värsta fall.
 

palmen

Moderator
Det stämmer väl inte riktigt? Mastercard dras 2 bankdagar efter att du lagt till betalningen & Amex dras efter 4 bankdagar. Så lägger du till betalningen idag 24/9 utan att lägga till datum med Mastercard så kommer det inte dras förrän 28/9 i värsta fall.
Jag la in betalningar på billhop med amex idag och de står som reserverat belopp när jag tittar mina transaktioner. Precis på samma sätt som övriga inköp idag.
Fakturan betalas dock inte förrän 30/9.

Har tidigare lagt in billhop med mastercard på fredagen och det har fungerat.
 

bstark

Medlem
Det stämmer som Capa säger, sätter man inget datum så dras det direkt.

Exempel från förra årets kampanj mellan 27-29 sept.
upload_2020-9-24_21-18-46.png
 

ekf

Medlem
Det stämmer väl inte riktigt? Mastercard dras 2 bankdagar efter att du lagt till betalningen & Amex dras efter 4 bankdagar. Så lägger du till betalningen idag 24/9 utan att lägga till datum med Mastercard så kommer det inte dras förrän 28/9 i värsta fall.
Precis som palmen skriver så dras pengarna från kortet direkt, men betalningen utförs efter 2 resp 4 dagar.
 

Renato

Medlem
Varför använder ni SAS portal för CDON? Via Coops portal får man ju 2p per krona inklusive moms, som utan kampanj betyder 20 eurobonus per 100kr.

I teorin samma sak för Webhallen, men till skillnad från CDON så har jag hittills inte lyckats få några poäng därifrån trots att 60 dagar har passerats och skickat flera mail till supporten.

Jag tog bara cdon som ett exempel bara men bra att man fick lära sig något nytt genom det. :)
 

Renato

Medlem
Nu är vi OT men svaret på din fråga är ja.

Märkte att poäng började stå som överförda men fanns inte på mitt EB-konto. Skrev ett Mail och ifrågsatte och fick nedan svar. Svarade på detta och har inte hört någonting efter det.

Nu kollade jag precis hur mycket pengar jag spenderat på CDON i år och hittills är det 1 638 508 kronor så kan ju förstå att systemet reagerar.

”Hi,



I writing to you on behalf of the SAS Online Shopping platform which we handle for SAS.



Your profile has pinged out due to extraordinary high activity with many really high horders. So some of them have automatically been blocked by our system.


Are you earning points on behalf of yourself or a company?



Just wanted to get eveything straight so we can ”Whitelist” your profile.



Med venlig hilsen/Kind Regards”

Jag hade varit på dom. Inte fel att handla mycket. Dock om det är till företaget eller granngården då blire ju svårt:)
 
Toppen