Senaste nytt

Norwegians longhaul

Status
Stängd för vidare inlägg.

Homer

Medlem
Tui/Thomson ( ej att förväxla med Thomas Cook) äger Fritidsresor
skriver såhär blygsamt om sin 787a

Ultra Comfy

Passenger comfort will reach new heights. The seat pitch in Economy Club will be 34” – that’s more than you get with BA and Virgin. And with 38” inches in Premium Club, you’ll be more tempted than ever to upgrade. Along with bigger seats, the 787 will have wider aisles and higher ceilings. In fact, even at its lowest point, the cabin tops 6 foot


Live the Dreamliner » Image Library
 

Palazzi

Medlem
Tui/Thomson ( ej att förväxla med Thomas Cook) äger Fritidsresor
skriver såhär blygsamt om sin 787a

Ultra Comfy

Passenger comfort will reach new heights. The seat pitch in Economy Club will be 34” – that’s more than you get with BA and Virgin. And with 38” inches in Premium Club, you’ll be more tempted than ever to upgrade. Along with bigger seats, the 787 will have wider aisles and higher ceilings. In fact, even at its lowest point, the cabin tops 6 foot


Live the Dreamliner » Image Library

Det förklarar ju det faktum att jag inte hittade någon info... Jag trodde det var Thomas Cook som beställt planen:p

Intressant med seat-pitchen. Jag tror nog att DY gör bäst i att köra 31-32'' i Ekonomi för att sedan göra det mer spatsiöst i C/Y+. Antar att man måste tjäna en jäkla massa pengar där för att kompensera för bottenpriserna i Y.
 

011430121

Medlem
I dagens pappers D Istår att läsa att Norwegian kommer att få försenad leverans av sina 787, men detta förnekas av dess presschef, biljetter kommer att börja säljas snarast säger hon.
Vill inte spekulera, varför ha inte man släppt biljetter redan, troligen att man inte vet när man får leveransen , bara min spekulation som sagt var.
 
Kjos har flera gånger sagt att DY inte ska ha något premium koncept alls i 787. Det kommer vara samma enheltliga Buy On Board koncept i hela flygplanet.
Det blir några rader med bredare stolar längst fram med config 2+3+2 och i monkey 3+3+3
 

Nystrom

Medlem
Nu har Norwegian öppnat ett dotterbolag som ska sköta bolagets långdistanslinjer.. Detta är givetvis för att inte riskera moderbolagets ekonomiska ställning om långlinjerna inte blir gynnsamma.

Vissa paralleller kan dras till SAS intention att göra Blue 1 till operativt bolag. Blir man inte lönsam kan man konka ett dotterbolag, skicka iväg skulderna till skattebetalarna och flyga vidare!
 

Palazzi

Medlem
"Norwegian räknar med att om några dagar öppna biljettförsäljningen för sin långlinjetrafik till New York och Bangkok från Stockholm och Oslo, som inleds till försommaren och då med två av de åtta Boeing 787 Dreamliners som är på väg."

Nu är det alltså skarpt läge! Ska bli intressant... Jag tänkte provboka om jag hittar en riktigt billig avgång (som jag har råd att förlora pengarna för).

Norwegians långlinjer baseras bägge i Bangkok | Travel Insider
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte hur seriös planering Norwegian har gjort men det låter inte så bra om de tänker att köra sina nya B787 direkt på long-haul rutter. För andra flygbolag som har fått nya flygplanstyp brukar flyga short-haul först.
 

Palazzi

Medlem
Deras B787 har börjat plockats ihop nu.. Planerad leverans i mitt av April 2013.

Sedan leveranserna (mycket försenade) väl började rulla på har vi faktiskt inte sett så många förseningar. Det har mest handlat om 1-2v förseningar, med reservation för att enstaka köpare fått vänta längre.

Det här tyder ändå på att Norwegian har sitt första plan senast i skiftet April-Maj.

Då Norwegian sedan tidigare berättat att flygningarna till USA kommer börja Maj-Juni kommer planet troligtvis inte direkt att opereras på OSL-NYC/ARN-NYC, utan först testas på Europatrafik (eller till Marocko & Dubai).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen