Senaste nytt

Norwegian ställer in samtliga flygningar i Skandinavien

Resenären

Medlem
SmartLyn

Säkert några till.
Moldavian Airlines är just på väg in till ARN:
image.jpg
 
A

Aurora

Guest
Någon som har koll på vilka bolag som har används under konflikten

You're very welcome - bare å skrive opp på "no-fly"-listen :)
- Avion Express
- Small Planet
- DAT
- Czech Airlines
- HiFly
- EuroAtlantic
- Jet2.com
- White
- Privilege Style
- Aegean
- Air Berlin
- Germania
- SmartLynx
- Titan
- SunAdria (Trade Air)
- Go2Sky
- Moldovan Airlines

Verdt å dra fram at Czech Airliners, Air Berlin, jet2.com og Aegean har stilt opp til dette tullet. Jeg har vært på nippet til å fly med Air Berlin tidligere, nå ble oddsen substansielt lavere. Prinsippfast.no (.se?! ;) )
 

Bryant

Medlem
You're very welcome - bare å skrive opp på "no-fly"-listen :)
- Avion Express
- Small Planet
- DAT
- Czech Airlines
- HiFly
- EuroAtlantic
- Jet2.com
- White
- Privilege Style
- Aegean
- Air Berlin
- Germania
- SmartLynx
- Titan
- SunAdria (Trade Air)
- Go2Sky
- Moldovan Airlines

Verdt å dra fram at Czech Airliners, Air Berlin, jet2.com og Aegean har stilt opp til dette tullet. Jeg har vært på nippet til å fly med Air Berlin tidligere, nå ble oddsen substansielt lavere. Prinsippfast.no (.se?! ;) )

Jag vill flyga med alla de där bolagen... ;)
 
A

Aurora

Guest
Jag vill flyga med alla de där bolagen... ;)

Bare å reise til øst-europa, så kan du kose deg med low-timers piloter og lurendreiere :)
Norwegian kjøpte seg ut av pilotkrisen med omstridt selskap fra Litauen - NRK – Norge

"Nå viser dokumenter som NRK har fått tilgang til at et av selskapene, Small Planet Airlines fra Litauen, har brukt en svært omstridt ordning kalt «Pay to fly».

Ordningen innebærer at uerfarne piloter som ikke har fått jobb andre steder, betaler store summer for å få lov til å fly for selskapet.

Kritikere hevder dette både utgjør en sikkerhetsrisiko og er grov utnyttelse av arbeidskraft."
 

thh

Medlem
You're very welcome - bare å skrive opp på "no-fly"-listen :)
- Avion Express
- Small Planet
- DAT
- Czech Airlines
- HiFly
- EuroAtlantic
- Jet2.com
- White
- Privilege Style
- Aegean
- Air Berlin
- Germania
- SmartLynx
- Titan
- SunAdria (Trade Air)
- Go2Sky
- Moldovan Airlines

Verdt å dra fram at Czech Airliners, Air Berlin, jet2.com og Aegean har stilt opp til dette tullet. Jeg har vært på nippet til å fly med Air Berlin tidligere, nå ble oddsen substansielt lavere. Prinsippfast.no (.se?! ;) )

Strejkbryteri är inte olagligt (i Sverige) och så länge det är okej med sympatistrejker har jag inga synpunkter på strejkbryteri. Det är rimliga och likvärdiga ingrepp.
 
A

Aurora

Guest
Strejkbryteri är inte olagligt (i Sverige) och så länge det är okej med sympatistrejker har jag inga synpunkter på strejkbryteri. Det är rimliga och likvärdiga ingrepp.

Jeg har ikke sagt noe om lovlighet - kun hva jeg personlig anser som ok og inte ok :)
 

Nemo

Medlem
Strejkbryteri är inte olagligt (i Sverige) och så länge det är okej med sympatistrejker har jag inga synpunkter på strejkbryteri. Det är rimliga och likvärdiga ingrepp.
Arbetsrätten i Sverige regleras i huvudsak inte av lag, utan av arbetsmarknadens parter. Saltsjöbadsavtalet ger vid handen att arbetstagarna har fredsplikt under avtalets giltighetsperiod och att arbetsgivarna inte tar in strejkbrytare. Således strider strejkbryteri mot grunderna i svensk arbetsmarknad.
 

Agö

Medlem
Strejkbryteri är inte olagligt (i Sverige) och så länge det är okej med sympatistrejker har jag inga synpunkter på strejkbryteri. Det är rimliga och likvärdiga ingrepp.
Arbetsrätten i Sverige regleras i huvudsak inte av lag, utan av arbetsmarknadens parter. Saltsjöbadsavtalet ger vid handen att arbetstagarna har fredsplikt under avtalets giltighetsperiod och att arbetsgivarna inte tar in strejkbrytare. Således strider strejkbryteri mot grunderna i svensk arbetsmarknad.
Och kan därtill leda till skadeståndskrav om rätt till skadestånd finns reglerat i avtal mellan parterna.
 
Toppen